"Halve" standard gaming pc ~500

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazovicpsv

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Berichten
816
Hallo!

Mijn PC heeft het na 4 jaar begeven. Ik weet niet wát er aan de hand is, maar met twee verschillende videokaarten allebei geen beeld. Nu is de kans er dat de beide videokaarten kapot zijn. Maar ik heb geen zin om dit voor de zoveelste keer uit te zoeken. Nu heb ik al een harde schijf van 500GB en eentje van 320 en eentje van 2TB (extern). Dus ik heb geen HDD's meer nodig. Toetsenbord, beeldscherm, muis, speakers, OS heb ik allemaal. Card reader en DVD-RW/CD-RW drive heb ik ook. Dat is allemaal niet meer nodig. Maar wel een nieuw moederbord, videokaart, werkgeheugen, voeding, kast, processor nodig. Ik wil graag redelijk kunnen gamen.

Dit was mijn vorige PC:
Q6600 2,8 GHz met een Artic Freezer Pro. Koelpasta heb ik trouwens nog genoeg (tube)
Corsair 400W
MSI P6NGM moederbord.
Ati Radeon HD4850
4GB Swissbit DDR2
Standaard Medion kast.
500GB HDD

Nu ging gamen op de oude pc zeer goed. Ik wil er natuurlijk niet overheen walsen. De PC kostte 500 euro een paar jaar geleden, maar toen zat er een Ati 2600PRO in i.p.v de 4850.

Kan iemand voor mij een samenstelling neerzetten met een goede videokaart, redelijke processor. Budgetkast. 8 GB DDR3, de Kingston ValueRam, lekker goedkoop. Met ook een upgradecompatibel moederbord.En een voeding die niet duur is maar wel alles goed trekt. Processor graag wel een QuadCore. DualCore vind ik veel te matig. Nu heb ik een vraag: KAN IK DE Q6600 HOUDEN, IS DEZE NOG GOED OF IS DEZE VOOR GOED GAMEN TE ZWAAR VEROUDERD.

Ik hoop hierbij een goede uitleg te hebben gegeven over wat ik wil :)

Vriendelijke groeten, Lazovicpsv.

Liefs bij Azerty.nl , heb er vele goede dingen over gehoord : )

Ik heb dit gedaan:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...519126]=1&product[452552]=1&product[479109]=1

Is dit een goede keus? Past alles bij elkaar? Ik heb gezien dat het met deze set kwa gaming wel goed is.
En nog een keer: HDD heb ik al. OS en randapparatuur ook.

Goede keus?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op zich ziet het er best redelijk uit. Een ding moet ik wel kwijt; vergeet je oude processor. Die werkt eigenlijk alleen goed met andere hardware van 4 jaar terug. Je zult nu weinig meer vinden wat je nog gebruiken kunt..
Brengt me bij die harde schijven; zijn dat IDE schijven (breed lint) dan zijn ze met je nieuwe set (vrijwel) onbruikbaar. Op het door jou gekozen mobo passen alleen sata harddisks.
En ter informatie zou je eens kunnen kijken op sites als Tweakers.net en hardware.info, daar hebben ze maandelijks een review van goedkope tot superdeluxe systemen en alles er tussenin voor zelf samenstellen. Dit zijn wel bewezen goed bij elkaar passende setjes, met voldoende alternatieven. Is altijd informatief om daar eens te neuzen!
 
je kunt die Q6600 het beste links laten liggen als je toch al een nieuwe pc wilt aanschaffen
ik kan je wel vertellen dat je huidige voeding aan vervanging toe is 400watt is eigenlijk te weinig zeker voor een HD4850

verder heb je een micro tower case gepakt die zijn extra klein hou daar rekening mee
klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan