handig foto's scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoudj44

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
52
Ik zoek een scanner met software die handig zijn om foto's te scannen. Ik leg bijvoorbeeld 4 foto's met tussenruimtes op het glas, die worden gescand en dan worden ze automatisch herkend en geselecteerd als vier aparte bestanden. Bestaat zoiets? Zo ja, hoe, wat en waar?
bij voorbaat dank voor je antwoord,
Paul
 
De meeste scansoftware geleverd bij all in one printers bieden deze mogelijkheid.
 
Merken

Dag manamana,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb je link gevolgd en dan meldt microsoft dat het scannen van meerdere afbeeldingen naar meerdere bestanden wel kan maar afhangt van de scanner en de fabrikant. Dus ben ik nog niet veel verder. Ik zou graag horen van specifieke scanners en merken.
m.vr.grt.
Paul
 
Ervaring

Ik ben benieuwd naar ervaringen met specifieke merken. Mijn eigen Canon MP640 met de bijbehorende software is er kennelijk te oud voor.
 
Zie bericht van Jackall. Ik heb daar niet meer aan toe te voegen. Ga naar een goede zaak en laat je even voorlichten. ;)
 
Hoi hoi arnoudj44

In principes voor zoiets een scanner bestaat niet, dat je meerdere foto's tegelijk scannen kan, en dat scanner dan elke foto apart herkennen kan :confused:

MAARR via gewoon windows wizard je dit ongv. wel kan ( kijk onder plaatjes ! ), je hoef/moet inderdaad zoals jackall dat zei een goede ( maak niet uit welke ! ) AiO printer hebben,
een printer + scanner dus ! ..
Via windows wizard tegelijk aantal foto's geef je aan dat je printen wil, en ook je tegelijk afmetingen van voor te-printen-foto's bepalen kan, zeer makkelijk is dat moet je eens proberen ! :D

1.jpg 2.jpg 3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens bij de instellingen van de bijgeleverde "my image garden" daarmee kan je alles scannen en als het goed is separaat de scans (jouw foto's) automatisch opslaan.
Of download deze hier.
 
:confused: Maar natuurlijk dat ik je snapt edmoor .....

Kijk even wat TC zegt ... '' Ik leg bijvoorbeeld 4 foto's met tussenruimtes op het glas, die worden gescand en dan worden ze automatisch herkend en geselecteerd als vier aparte bestanden ''

Is het niet dan bedoeling dat scanner apart elke foto selecteert, ook als apart elke foto herkent ?? ...vervolgens je die foto's printen moet, en dat is na scannen bedoeling ...toch ? :(
Mar je kan niet na tegelijk 4 of meer foto's tegelijk te scannen ook ze apart een achter een printen etc.. dat is onmogelijk toch ?
 
Je kan ze zodanig scannen dat ze als apart bestand per stuk worden opgeslagen en dan ook nog de naamgeving ervan regelen. Kijk maar naar het CNet filmpje dat ik erbij plaatste.
 
edmoor zei:
Je kan ze zodanig scannen dat ze als apart bestand per stuk worden opgeslagen en dan ook nog de naamgeving ervan regelen. Kijk maar naar het CNet filmpje dat ik erbij plaatste.


Ach ooke zie ik superr is dat :D ...:thumb: pet af ! die kende ik niet ...

Via wizard printen ( bij elke windows ! ) je kan ook zoiets maar dan je moet wel handmatig stuk voor stuk opslaan ...beetje geavanceerd is maar kan wel ... :D
 
Bedankt

Zeer bedankt allemaal, ik ga de mogelijkheden uitproberen zodra de feestdagen voorbij zijn en ik weer wat tijd heb. Ik meld de resultaten dan ook.
 
Geluk(t)

Hallo Allemaal,
Het is gelukt. Autosplit werkt goed, maar heeft als nadeel dat de scanner niet optimaal wordt gebruikt, bijvoorbeeld om rastervorming tegen te gaan. EpsonScan bij mijn PerfectionV500 blijkt het in de autoscan stand ook te doen, en nog beter. In de handleiding had ik het niet gevonden, maar na wat uitproberen bleek de scanner iedere foto apart te herkennen en dan de scankwaliteit steeds aan te passen aan de specifieke foto.
Kortom, zeer bedankt voor jullie prima reacties.
Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan