Handigheids vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
886
Mensen ik zit te twijfelen.

Wat zouden jullie handig vinden bij het corrigeren van een fout in een textbox waar alleen nummers in mogen voorkomen.
De melding is uit te schakelen dus daar gaat het niet om.

A. Er volgt een melding en na het klikken op OK wordt de volledige tekst geselecteerd zodat je de fout kunt zien en zelf kunt herstellen.

B. Er volgt een melding en na het klikken op OK wordt enkel de fout geselecteerd zodat je de fout kunt zien en zelf kunt herstellen. (Weet alleen even niet zeker of dit kan in een textbox van een userform.

C. Er volgt een melding en na het klikken op OK wordt de fout meteen verwijderd en dus dat bijvoorbeeld de ingevoerde letter meteen wordt verwijderd.

Nu zal ik te lezen krijgen van dat bepaal jij toch zelf. Ja dat klopt als het voor mij zelf zou zijn en dan zou ik gaan voor C, maar in deze is het voor iemand anders die het programma ook door anderen laat gebruiken en die persoon wil ik om redenen hier niet mee lastig vallen.
 
D. Zorg er voor dat tijdens het intikken alleen cijfers geaccepteert worden. Dat kan je regelen in het Change event van de textbox.
 
Alles staat in het change event. Tenminste in de sub die daarop wordt aangeroepen via Call en daarin de ActiveControl te gebruiken. Scheelt veel hetzelfde typewerk.

Jouw gestelde krijg ik ook als de melding niet wordt ingeschakeld. Dan wordt meteen het laatste karakter zonder melding verwijderd. ;)
 
Gebruik een combobox (style=dropdownlist) met alleen maar geldige keuzen.
 
Combobox heb ik hier niets aan, omdat er geen standaard waarden voor bestaan. In een ander projectheb ik dat weer wel gedaan. Met bijvoorbeeld de code: ComboBox1.List = [Row(1:50)] .

Heb overigens C gebruikt, omdat deze vergeleken met de andere veel rustiger oogt. De melding volgt wel eerst, maar die is uit te zetten en dat is aan de gebruiker.

Beide bedankt voor het meedenken. Had even andermans mening nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan