HArde schijf niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfvdboom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2013
Berichten
1
Een probleem:

Ik heb een harde schijf (intern) van 1 TB. Deze was in twee partities verdeeld. Paritie 1: 120GB, partitie 2: 880 GB. Op partitie 2 staan allerlei media bestanden. Parititie 1 was leeg en wilde deze klaar maken om Windows 10 op te installeren om eens te proberen. Even voor de duidelijkheid: ik heb Windows 7 + programma's op een andere harde schijf draaien, dus ik kan mij systeem gewoon blijven gebruiken.

Partitie 1 stond geformatteerd in FAT32 en ik wilde deze naar NTFS formateren, een handeling die ik wel vaker heb gedaan. Echter liep mij gehele systeem vast tijdens het proces en moest uiteindelijk opnieuw opstarten. Gevolg is dat ik mijn harde schijf in zijn geheel niet meer kan benaderen. Ik heb al diversen parition/recovery programma's geprobeerd, maar niet echt met succes. In de windows verkenner wordt de eerste partitie (120GB) wel weergegeven als schijf (Q), maar deze moet eerst geformatteerd worden. Als ik de schijf bekijk in parition manager, dan zijn alle partities weg en staat er "Unallocated". Volgens mij is de gehele Partition Tabel verdwenen o.i.d.

Weet iemand hoe is dit probleem oplos? Mijn grootste belang is de media bestand van de schijf af te halen die op partitie 2 staan. Daar waar ik van al "mijn documenten" foto's en muziek een backup heb op mijn NAS, heb ik die van mijn video's niet.(ik was in de veronderstelling de map met video ook regelmatig gebackuped werd naar mijn NAS). Het gaat om de videobeelden van het eerste jaar van mij dochter, dus ik wil deze erg graag terug hebben.

Graag enige hulp/tip.

bvd.
 
Een van de eerste programma's die ik je dan adviseer is get databack NTFS, maar misschien begin je met:
Partition wizzard home:
Deze heeft een optie Partition recovery. Wie weet doet die het bij jou probleem.
Dan heb je nog partition find and mount.
Succes er mee.
 
GetDataback kan vaak gegevens terughalen, ook al vraagt het systeem om formatteren... NIET doen (formatteren).
Er zijn 2 versies, een voor FAT32 en een voor NTFS.
Er is een trial om te kijken of er resultaat te behalen valt..
https://www.runtime.org/data-recovery-software.htm
Lijkt het goed ...dan is het die aantal tientjes wel waard...
Anders; haal er een expert bij... want je kunt ook veel verknallen...
De bovengenoemd tip kan.... goed gaan.. maar je kunt ook verder van huis raken als leek....
GetDataback doet imho niks met het systeem, maar haalt alleen de dat eruit die het kan redden en copied ze elders heen.
Nog veiliger is het om een image te maken van de hele schijf. Valt in dit geval ook wel weer onder het meer expert-achtige werk...

PS: uiteraard moet je een andere ruime schijf hebben waar je geredde bestanden neer gezet kunnen worden.
Ivm mogelijk tijdelijke bestanden zou die het liefst 2x zo groot moeten zijn
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan