Hardware Compatibiliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc18

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2009
Berichten
36
Ik zag zojuist op internet dat de coolermaster 520w sli ready is. Is dit gewoon reclame voor Nvidia of bestaan er voedingen die geen sli/crossfire ondersteunen? Dan nog een vraag: Zou het goed werken om een AMD cpu en bijv een Gigabyte mobo en dan een nvidia gpu te hebben? of kun je dan beter een ATI gpu pakken? Alvast bedankt
 
Wat betreft de voeding: propaganda, die kan net zo goed Crossfire ondersteunen als SLI. Is meer een aanduiding dat ie de kabels en power heeft om een SLI of Crossfire opstelling aan te kunnen, mits de kaarten uiteraard niet teveel stroom vragen. Twee ATI HD4870 X2 GPU's in combinatie met een dikke quadcore processor, paar harde schijven, drives, ledjes en ventilatoren kan ie natuurlijk niet aan.

En ja, je kunt gewoon een AMD CPU op een Gigabyte mobo met een nVidia GPU doen, maakt niet uit. De verschillen die eventueel optreden zijn afhankelijk van zoveel variabelen dat er geen touw aan vast te knopen is of het nou door het moederbord, minieme verschillen in twee productieseries van dezelfde GPU, de combinatie CPU + GPU (ongeacht de merken van beiden) of AMD + nVidia komt. Om nog maar niet te beginnen over het OS, draaiende processen, finetuning, overklokken en het betreffende spel m.b.t. de installatie.
Het werkt gewoon, geen enkel probleem. Ik heb hier zelf een Intel CPU met een ATI GPU (desktop) en een AMD CPU met een nVidia GPU (laptop) en geen enkel probleem, dus ik zie geen reden waarom jouw omschreven situatie minder zou werken als ATI + AMD.

Kort gezegd: niks van aantrekken, je kunt beter letten op de prijs-kwaliteitsverhouding en de specificaties van de hardware, in plaats van wat de fabrikant er over zegt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan