hd partitie geformateerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blacklover

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
55
Hi

Heb een probleempje ( anders zou ik hier niet op het forum zitten natuurlijk :d:d
Ik werk met windows xp home
Mijn harde schijf is in 2 partities verdeeld c voor het besturingssysteem en andere dingen en d voor het gros van de dingen die op een pc staan
Heb toevallig ( stom stom stom) mijn partitie d geformateerd
Stond niet zo heel veel op ( gelukkiglijk)
Als ik mij pc open zie ik inderdaad nog alle 2 de partities staan
Met de c kan ik alles doen wat ik wil
Op de d als ik naar eigenschappen ga zie ik dat ik hierop nog 300gb opslagruimte heb
Er is wel een probleem : kan wel zien hoeveel opslagruimte ik nog heb doch kan die niet benaderen
Kan hierop niks zetten
Als ik bijv naar kopiëren naar d ga zie die niet staan maw kan ik hierop niks zetten
Heb een 2de partitie maar kan hier niks mee aanvangen
Hoe los ik dit op zodat ik 2 partities heb die ik kan gebruiken

Vriendelijke groeten

Blacklover:shocked::shocked::shocked:
 
@Blacklover : kijk svp eens wat :

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer

van deze partitie 'vindt'.
 
externe harde schijf

Hi

Weet niet hoe ik hierop moet antwoorden
Heb dit gedaan en alle 2 de partitie zijn in orde
Hoe moet het nu verder
 
Het feit dat je meldt dat je daar leest 'in orde' is een prima antwoord. (Helaas niet het antwoord waarop ik had gehoopt)

Oké, dan zou je (naast de optie die Crash adviseert) in schijfbeheer kunnen kiezen voor het nogmaals formatteren of -en da's misschien een veel betere methode, kiezen (rechtse muisknop) voor het verwijderen van het volume.

Na deze actie houd je vervolgens een 'nutteloze' ruimte over die je opnieuw kunt toewijzen en formatteren. Wellicht dat daarna de schijf wel weer 'werkt'.
 
Laatst bewerkt:
externe harde schijf

Hi

Dus als ik het goed begrijp
Op partitie d gaan en recht klikken en volume verwijderen
Hoe doe ik dit dan om mijn schijf terug in 2 te delen (verwijderd gedeelte terug bruikbaar maken)
Ben je zeker dat dit gaat werken en dat ik niet alles kwijt ben ??
 
Door na het verwijderen op de niet toegewezen ruimte te gaan staan en wederom rechts te klikken :

Wat je met die actie uitvoert is eigenlijk niets meer en minder dan 'het licht uitdoen' op de D partitie. Windows kan dan helemaal niets meer met die partitie (maar dat kan het nu ook niet dus daar word je niet slechter van).

Als die actie is gedaan dan kies je voor het opnieuw toewijzen van die 'nutteloze' ruimte. Windows geeft aan hoe groot die partitie mag worden (adviseert een maximum) en die grootte is net zoveel als dat de partitie aan ruimte biedt. Ná de toewijzing kun je nog niets met die partitie, maar moet deze eerst worden geformatteerd. Hopelijk kun je na de nieuwe toewijzing en het formatteren opnieuw gebruik maken van de D.

Garanties geven bij Windows is lastig. Theoretisch kun je met DEZE partitie alles uitvreten wat je lollig vindt, zónder dat de werking van C beïnvloed wordt, máár, het blijft Windows software. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk te garanderen dat de actie voor 99,9% veilig is. Echter, voor die ene procent niet veiligheid doe je er goed aan om een backup van je eigen bestanden van C te maken.
 
Laatst bewerkt:
externe harde schijf

Hi

Bedankt voor de goed verstaanbare uitleg
Ga dit morgen doen , want ben nu bezig aan iets gans anders ( ook op de pc)
Ik laat het je wel weten hoe het gegaan is
By the way hoe kan ik je bereiken ?
Is dit gewoon met terug op dit berichtje te antwoorden??

Groetjes

Blacklover
 
Gewoon klikken op

+ Reageer op vraag

net zoals je nu hebt gedaan.
 
harde scijf

Hi
Hier ben ik dan nog eens
Ik ben niet echt zo'n pc held hoor
Durf dit niet omdat ik denk dat ik hierna nog meer problemen ga krijgen
In ieder geval bedankt
Denk dat ik dit ga overlaten aan iemand die hier "meer" van kent
Ik bedoel hiermee :al hetgeen je mij gemailt hebt te doen
Ik ga dit afdrukken zodat die persoon dit ook kan volgen volgens stap voor stap

Vriendelijke groeten en bedankt

Blacklover:rolleyes::rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan