header en footer achtergrondkleur wijzigen afhankelijk van invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

assessor

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
184
Ik heb een standaard stukje code waarmee een rapport per mail verzonden kan worden.

Private Sub btnTrainingStatusPerTeam_Click()
On Error GoTo Err_btnTrainingStatusPerTeam_Click

Dim stDocName As String

stDocName = "rptTrainingStatusPerTeam"
DoCmd.SendObject acReport, stDocName

Exit_btnTrainingStatusPerTeam_Click:
Exit Sub

Err_btnTrainingStatusPerTeam_Click:
MsgBox err.Description
Resume Exit_btnTrainingStatusPerTeam_Click

End Sub


In het rapport wordt met een filter input gevraagd.

[qryTrainingStatusPerTeam].team like [geef teamcode op]

Nu wil ik dat afhankelijk van de opgegeven "teamcode" de header en footer achtergrondkleur aangepast wordt naar een bij het team passende kleur.

wie kan mij op het juiste pad zetten?

vast dank, Jos
 
Dat kun je vermoedelijk wel voor elkaar krijgen met Voorwaardelijke opmaak.
 
Ik heb niet kunnen ontdekken hoe dat in dit geval toe te toepassen, wellicht zijn de opties ook niet voldoende daar conditionele opmaak je maar drie of vier opmaak opties geeft (in Excel tenminste).

Ik denk zelf aan het toevoegen van een "select case" in de (Private Sub btnTrainingStatusPerTeam) code te verwerken.

Probeer nu uit te vissen hoe ik wat moet definiëren, VBA101 boek van mijn cursus bij Twice ligt open naast mij maar dan ben ik er nog niet...

Elke zet in de goede richting is welkom.
 
In Access 2010 kun je veel meer voorwaardelijke opmaak toepassen; het hangt dus een beetje af van de versie waar je mee werkt. Wil je het met VBA doen, wat uiteraard prima kan, dan moet je dat niet onder je knop doen (wat ik vermoed dat je nu wilt doen) maar bij de gebeurtenis <Bij opmaken> van de Rapport sectie.
 
Dat is correct, helaas zit ik hier nog even vast aan de 2003 versie (die als het goed is dit jaar nog vervangen wordt) maar dit wil ik wel werkend hebben.
Alvast dank dat je me in de goede richting stuurt, ik wast inderdaad aan de knop gaan rommelen...
Ik kom hier nog op terug, met een vraag of met de melding dat het werkt.
 
Andere zaken hebben voorrang genomen, tijdelijk opgelost door meerdere reports aan te maken.
Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan