Hele regel invoegen vanuit een ander tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niks10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2016
Berichten
3
Help ik kom er niet uit.
Ik wil in een kolom een hele regel invoegen vanuit een ander tabel.
Als ik in de kolom sta en de wizardkeuze gebruik dan zie ik wel heel de regel maar vervolgens als ik de regel aanklik zie ik alleen het gene wat uit de eerste kolom staat van de hele regel.

Zie verder foto's
Leveranciers.png Dit is mijn database (mijn bron waar ik alles uitput)

Overzicht.png Dan moet het dit worden. Maar zoals je ziet voert hij niet de hele regel in.

Of moet ik dit op een andere manier oplossen, want ik wil eigenlijk ook op verschillende manieren kunnen zoeken bijvoorbeeld op omschrijving of op leverancier.

PS: DIT ZIJN VOORBEELDEN
 
Laatst bewerkt:
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet; wat mij betreft heb je de ideale situatie bereikt. Elke aanpassing zou dat dus om zeep helpen. Waarom wil je dat doen (in je tabel)?
 
Ten eerste bedankt voor het reageren octofish,

Maar wat ik wil bereiken is dat ik een overzicht creëer per project en dat ik zo kan zien bij welke leverancier ik wat heb opgevraagd. Maar ik wil wel alle informatie van de leverancier meteen kunnen zien zodat ik hem altijd kan bellen of mailen.

Momenteel zie ik alleen het gene wat in de eerste kolom staat zoals je ziet op de afbeelding staat alleen nr.1 of nr.2

Zie foto dit wil ik creëren.
Projecten.png
 
Nog steeds geen goed plan :). Je tabellen moet je simpel houden; alleen dus de informatie zien die je daadwerkelijk opslaat in een tabel. Ik vermoed dat je nu ook opzoeklijsten gebruikt in tabellen (leverancier in Order bijvoorbeeld) en ook dat moet ik je ten zeerste afraden. Niet doen! Gebruik alleen tekstvelden in tabellen, en hooguit keuzelijsten voor lijsten met waarden, zoals een veld Aanhef (met Heer, Mevrouw als opties).
Zodra je overzichten gaat maken, doe je dat met queries. In een query pak je de gekoppelde tabellen (Offerte, OfferteRegels, Leverancier etc) en dan pak je alle velden die je terug wilt zien. Zoals de gewenste leveranciersgegevens. En daar maak je dan een formulier van, of een rapport.
Maar hou je tabellen waar ze voor bedoeld zijn: opslag van gegevens. En zorg er voor dat je dus altijd kunt zien wat je opslaat. En dat is onmogelijk als je keuzelijsten gebruikt in tabellen.
 
Ik ga er mee aan de slag en uitproberen of het me gaat lukken.
Dit is pas namelijk de aller eerste keer dat ik met acces werk.
Maar zoals men zegt "Je kan een mens niets leren; je kan hem alleen helpen het zelf te ontdekken in zichzelf".
Bedankt Octafish!
 
Kijk, dat is andere koek :). Lees ook de beginselen van Access dan door die in de cursus Access worden uitgelegd. Die cursus vind je in de Handleidingen sectie van HelpMij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan