Help: uitvoeren is weg uit het startmenu (Win Vista).

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vindt vista leuk en logisch in elkaar gezet. ik bedoel hoevaak heb je run of uitvoeren nodig

je zet toch ook de defragmentatie niet in start. bovendien staat het start blad al vol genoeg met wat nuttiger zaken. bureau accesoires vindt ik een uitstekkende plek voor deze zaken.
iemand die run gebruikt is al wat meer gevodderd dus weet ook makkelijk bureau accesoires te vinden toch....
 
ik vindt vista leuk en logisch in elkaar gezet. ik bedoel hoevaak heb je run of uitvoeren nodig

je zet toch ook de defragmentatie niet in start. bovendien staat het start blad al vol genoeg met wat nuttiger zaken. bureau accesoires vindt ik een uitstekkende plek voor deze zaken.
iemand die run gebruikt is al wat meer gevodderd dus weet ook makkelijk bureau accesoires te vinden toch....

Juist niet, iemand die run gebruikt is vaak een helpdeskbeller die van niets weet en die dan van de helpdeskmedewerker een opdracht moet uitvoeren, te beginnen met ga naar run. Maar dan nog ook voor de gevorderde gebruiker was run nergens te vinden hoor. En defrag mag ook wel in start van mij..
 
Als u kiest voor het oude klassieke startmenu krijgt u ook de mogelijkheid van ''Uitvoeren''.
>Start
>Instellingen
>Taakbalk en menu Start
>Tabblad menu Start
>Klassiek menu Start
>OK

(Opa) Cor


Waar vind ik "instellingen"? Ik zie het niet staan hoor onder "Start"
 
U kunt de taakbalk ook bereiken via
>Start
In dat openstaande schermpje klikt u met
> Rechter muisknop
>Eigenschappen
>Tablad Menu start
en kiezen voor >Klassiek menu start.
 
Juist niet, iemand die run gebruikt is vaak een helpdeskbeller die van niets weet en die dan van de helpdeskmedewerker een opdracht moet uitvoeren, te beginnen met ga naar run. Maar dan nog ook voor de gevorderde gebruiker was run nergens te vinden hoor. En defrag mag ook wel in start van mij..

ja ik kan me helemaal vinden in jou mening. egkok.
echter ik ging uit van een huis tuin en keuken gebruiker.

ik heb der niet aangedacht dat run verdo m d makkelijk is om een leek te helpen.
vanuit een helpdesk.

maar zijn er echt mensen die thuis run gebruiken? ipv verkenner en of snel koppelingen?
 
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar om "uitvoeren/run" echt snel te activeren druk je gewoon op de <windows toets> <r> (de windows toets is de toets met windows vlaggetje dat normaal tussen de <ctrl> en <alt> toetsen zit... of op mijn noteboek tussen de <fn> en <alt> toetsen).

Dit werkt in XP en Vista (althans op mijn notebook met Vista Home Premium).

De windows toets is erg handing naar mijn mening. De windows-toets alleen roept snel het start menu op... en ook met de <e> (explorer), <f> (find) en de <l> (lunch... err sorry lock) is deze toets heel erg handig.

En ja, ik gebruik "run' nog steeds heel erg vaak. Ook thuis... de DOS-prompt kan nog steeds heel erg gemakkelijk zijn. Een dir *.exe of een del *.tmp is voor mij nog steeds gemakkelijker dan allerlei trucken met de verkenner en search. En zo zijn er nog veel meer gemakkelijke DOS commando's. Maar dit is misschien omdat ik met DOS ben opgegroeid :p

Rob.
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar om "uitvoeren/run" echt snel te activeren druk je gewoon op de <windows toets> <r> (de windows toets is de toets met windows vlaggetje dat normaal tussen de <ctrl> en <alt> toetsen zit... of op mijn noteboek tussen de <fn> en <alt> toetsen).

Dit werkt in XP en Vista (althans op mijn notebook met Vista Home Premium).

De windows toets is erg handing naar mijn mening. De windows-toets alleen roept snel het start menu op... en ook met de <e> (explorer), <f> (find) en de <l> (lunch... err sorry lock) is deze toets heel erg handig.

En ja, ik gebruik "run' nog steeds heel erg vaak. Ook thuis... de DOS-prompt kan nog steeds heel erg gemakkelijk zijn. Een dir *.exe of een del *.tmp is voor mij nog steeds gemakkelijker dan allerlei trucken met de verkenner en search. En zo zijn er nog veel meer gemakkelijke DOS commando's. Maar dit is misschien omdat ik met DOS ben opgegroeid :p

Rob.

Kijk dat zijnnog eens nuttige tips!

thx dat wist ik ook nog niet....
nu kan ik mensen nog sneller helpen TOF
 
Ja ik weet de oplossing voor deze vraag het is een makkie raad ik je aan

Als je op start drukt dan zie je een zoekbalk met erin staan : Zoek Opdracht Starten

Dan typ je daarin Uitvoeren dan zie je het progamma hoop ik bij mij wel iedegeval

dan Sleep je uitvoeren zo naar je Bureaublad en dan heb je hem op je Bureaublad

Maar dan ben je nog niet klaar je moet via Bureaublad hem slepen naar start

dan staat hij in je witte lijst



Dan heb je het weer

laat ff op jouw topic even een bericht achter of het gelukt is :eek:
Gr Nick
 
Laatst bewerkt:
Ja ik weet de oplossing voor deze vraag het is een makkie raad ik je aan

Als je op start drukt dan zie je een zoekbalk met erin staan : Zoek Opdracht Starten

Dan typ je daarin Uitvoeren dan zie je het progamma hoop ik bij mij wel iedegeval

dan Sleep je uitvoeren zo naar je Bureaublad en dan heb je hem op je Bureaublad

Maar dan ben je nog niet klaar je moet via Bureaublad hem slepen naar start

dan staat hij in je witte lijst



Dan heb je het weer

laat ff op jouw topic even een bericht achter of het gelukt is :eek:
Gr Nick


gne gne is een idee...
maar windows toets + R is toch makkelijker. :p kijk je kan ook slepen vanuit de bureau accessoires... van uit de A la vista stijl.
 
Ja ik weet de oplossing voor deze vraag het is een makkie raad ik je aan laat ff op jouw topic even een bericht achter of het gelukt is :eek:
Gr Nick

Er is geen vraag: lees de startpost door en dus verder dan alleen de titel. Je bent nummer 10 al ;):).
 
Laatst bewerkt:
"windows toets + R is toch makkelijker"

Inderdaad. Dan gebeurd er in ieder geval niets (bij mij tenminste niet en ook met de andere combinaties niet) en kan er dus ook niets mis gaan.....

Los daarvan; als het bij u wel werkt, gaat men toch geen combinaties uit het hoofd leren, als het gewoon via >Start >Uitvoeren kan.
 
Laatst bewerkt:
gaat men toch geen combinaties uit het hoofd leren, als het gewoon via >Start >Uitvoeren kan.
Dat doet men wel. Je wilt niet weten hoeveel sneltoetsen ik uit mijn hoofd ken. Werkt in de praktijk erg snel.
 
Dat doet men wel. Je wilt niet weten hoeveel sneltoetsen ik uit mijn hoofd ken. Werkt in de praktijk erg snel.

Helemaal mee eens. Ik gebruik 90% van de tijd sneltoetsen als deze er zijn. Als ik het voorkomen dat ik de muis moet gebruiken dan doe ik het.... liever 3 keer <tab> dan een muis movement.

En dit niet alleen voor Windows... maar ook voor Word, Access, Excel.... om maar nog niet te spreken van VI (onder Linux) waar sneltoetsen een noodzaak zijn.

Rob/
 
Laatst bewerkt:
Mag ik jullie even onder breeken :p

dat "Uitvoeren" zoals jullie het zeggen was er altijd al.
bij start heb je dat zoek geval typ maar maar eens in "cmd.exe"
Nu jullie weer
 
@jordy14nl,

Klopt wel, maar ik vraag me af of dat werkt, als je een een programma bijvoorbeeld in safemode wil opstarten. Dus een opdracht met parameters.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan