Herberekenen van een veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
207
Hallo,

Ik kom er niet helemaal uit met het herbereken van een veld. Ik heb 4 velden:

[voorraad]
[ontvangen]
[afgegeven]
[nieuwe voorraad]

Voorraad geeft de huidige voorraad aan. De eindgebruiker kan in het formulier aantallen invoeren bij ontvangen en afgegeven. Veld nieuwe voorraad is een som van [voorraad]+[ontvangen]-[afgegeven]. Nu wil ik dat als er op een knop gedrukt wordt dat de [voorraad] het aantal overneemt van het veld [nieuwe voorraad]. En vervolgens de velden [ontvangen] & [afgegeven] leeg maakt.

alvast bedankt.
 
zo?

nwe = me![nieuwevoorraad]
me.voorraad = nwe
me.ontvangem = ""
me.afgegeven = ""
me.refresh
 
Hey Maarten,

Super, in 1 keer goed! Ik had niet verwacht dat het zo 'simpel' zou zijn. Ik verwachte dat het een commando zou worden met recordsets e.d.

Cheers!

Robert
 
Nou zou ik nog graag iets willen maar ik denk niet dat ik dat alleen voor elkaar. Als er op die knop gedrukt wordt dan moet het record ook worden weggeschren in een andere tabel met een date/time stamp erbij. Zou iemand mij daarmee kunnen helpen? Ik heb de database bijgesloten.

Thanks alvast!
 

Bijlagen

  • Stock.zip
    28 KB · Weergaven: 21
Gebruik een toevoegquerie

Maak een toevoegquerie waarin de gegevens worden toegevoegd aan de nieuwe tabel. Neem in deze nieuwe tabel de velden datum (standaardwaarde date()) en tijd (standaardwaarde =now() op en een veld waarin de je de unieke ID wegschrijft van je eerste tabel. Leg in de toevoegquerie een link tussen ID 1e tabel en Veldje1eID 2e tabel (1 op 1) en vermeldt als criteria bij Veldje1eID is null. Dit laatste voorkomt dat je per ongeluk 2x keer hetzelfde record wegschrijft. Wil je dit juist wel dan kun je de link achterwege laten. De nieuwe velden datum en tijd worden vanzelf aangemaakt bij de uitvoering van je querie. Met deze info moet je een heel eindje kunnen komen. Suc6
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan