• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Het maximaliseren van de pagina en werkmap delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdOAdO

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2015
Berichten
64
Hallo,

Ik heb het geprobeerd te zoeken op forums maar heb het niet kunnen vinden.
Ik heb een bestand gemaakt met vba / macro's. Ik wil het zo instellen. Als ik het bestand open om het automatisch te maximaliseren. Dat lukt me nog wel maar als ik op minnetjes of verkleinen rechts in hoek klik wordt hij kleiner natuurlijk maar als ik hem weer maximaliseer dan gebeurt dit niet. Ik krijg excel te zien als standaard. Wat doe ik verkeerd? Graag jullie hulp.

2e vraag is: ik wil het bestand ook delen. Dit lukt me ook nog, alleen werken de vba / macro's niet meer. Is dit op te lossen?
 
1e vraag geen idee wat de vraag is.

2e vraag. In Excel moet je geen bestanden willen delen. Er is genoeg over te vinden over het waarom niet.
 
Ik wil het venster bij openen maximaliseren en als ik op het minnetjes of verkleinen klik dat het venster minimaliseert of verkleind en als ik weer op maximaliseer klik onder op bureaublad bijvoorbeeld dat hij dat ook doet en niet in de normale excel werkblad springt met alles in zicht zoals bestand, beeld, ontwikkelaars etc.

2e vraag is geen bestand maar ik bedoel werkmap delen met macro's.
 
Laatst bewerkt:
Als een vraag meer dan 120x bekeken is dan ligt het over het algemeen aan diegene de de vraag gesteld heeft. Volgens mij gaat het niet over het minimaliseren of maximaliseren van een scherm maar over of het lint wel of niet zichtbaar is. Althans dat maak ik eruit op.

In de module van Thisworkbook (met dank aan Google)
Code:
Private Sub Workbook_Activate()
  Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",False)"
End Sub

Private Sub Workbook_Deactivate()
  Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",True)"
End Sub

Wat je met een werkmap bedoelt is ook niet duidelijk. Je kan geen losse tab delen alleen je workbook wat dus een bestand is.
 
1e vraag is inderdaad wat u zegt en het werkt. Thanks. Blijkbaar zat ik helemaal op verkeerde spoor te zoeken.

2e vraag:

ik bedoel als ik "werkblad delen" kies waar vba's en macro's in zitten dan werkt het niet of doe ik iets vereerd?

Allen sorry voor onduidelijkheden. Ik ben nog leek met Excel.
 
Laatst bewerkt:
Heb je geen Google of een een andere zoekmachine? Zoals in #2 al aangeven is er voldoende op het www te vinden waarom je beter geen bestanden kan delen in Excel. De resultaten zullen zijn dataverlies, macro's werken niet, etc. Lijkt mij allemaal niet zo heel moeilijk om dat zelf even uit te vogelen. Zeker zonder te zien over welke macro's je het hebt. Code? Bestandje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan