het openen van een file met .wtt extensie

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
216
Ik heb enkele jaren terug een file gemaakt met een bepaald programma waarschijnlijk write.

Nu wil ik deze file weer openen maar heb het programma niet meer en geen enkel ander programma kan het openen schijnbaar.

De file heeft de naam: namenlijst familie.wtt is er een programma waarmee ik .wtt extensies mee kan openen of moet dat met write?

Ik heb write vorig jaar weer getracht te installeren maar dat is toen niet gelukt.

Iemand een idee?
 
Al geprobeerd om gewoon te openen met een text editor? Sommige write files zijn gewoon leesbaar voor mensen met notepad o.i.d.
 
Het programma Write! ondersteund het RTF formaat. Probeer dus het bestand eens te openen met Wordpad. Dat is aanwezig op je PC.
 
Laatst bewerkt:
Zover ik kan zien is het .wtt formaat niet hetzelfde als het .rtf formaat, dus moet Write! gebruikt worden voor het openen ervan.
Lijkt ook bevestigd door deze link, die het heeft over "Write! native file format"

Opnieuw proberen om Write! te installeren, dus, lijkt mij de enige oplossing.

Tijs.
 
Ik las dat Write! dat wel ondersteund en proberen kan geen kwaad.
 
@edmoor: Ik verwacht er niets van, zie mijn posting. Het klopt dat Write! ook met RTF documenten overweg kan, maar dan hadden ze de extensie van het document .RTF gemaakt i.p.v. .WTT, nietwaar?
Verder ondersteund door de link die ik gaf, die (naast het verhaal over over "native file format") ook geen alternatieve editors aangeeft voor het editen van .WTT documenten.

Je kunt natuurlijk het idee van "Proberen kan geen kwaad" aanhangen, maar dat doe ik niet als de kans dat het wat oplevert minder is dan 25% én bovendien de kans bestaat dat de vragensteller het bestand opent in Wordpad en het dan verminkt van daaruit opslaat, zodat het zelfs in Write! niet meer goed te openen is (tenzij de vragensteller zo slim is om een kopie te maken en uitsluitend de kopie te openen in write.exe/Wordpad)...
"Better safe than sorry" is mijn mening, daar duidelijk het bestand (ooit) in Write! was aangemaakt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste heb je helemaal gelijk in, maar niet geschoten is altijd mis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan