• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe de melding #deel/0! In draaitabel voorkomen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk St.

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
71
Beste Excellers,

Mijn DT bevat een kolom (rijlabels) met onder elkaar alle Personeelsleden uit 2010 resp. 2011 en in een van de Waardekolommen naast elkaar het jaar 2010 en 2011 (bepaalde gemiddelden in procenten b.v. 25%).
Als collega X. wel in 2010, maar niet in 2011 bestaat, dan geeft de waardekolom onder het kopje 2011 bij meneer X. de melding #DEEL/0!. Deze uitkomst is logisch, maar ...

Vraag : hoe krijg ik die melding veranderd in b.v. een blancocel of een streepje?

Lukt niet via Waardeveldinstellingen, Getalnotatie, want als je een andere Celeigenschap dan Percentage kiest, verdwijnt (uiteraard) de aanduiding ..% in de waardekolom van de DT. Is niet de bedoeling.
Vast hartelijk dank
Henk
 
Beste Henk,

welke versie van excel?

heb je een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, dan wordt je vast beter geholpen?
 
Voorbeeld:
#| a | b | c |
--------------------------------------------------------
1| 9 | 0 | x |


formule voor x = "=a1/b1" ( waarbij resultaat #DEEL/0! wordt ).
Om dit te voorkomen doe je het in een IF statement :

Dus : x = "=IF(B1=0;"---";A1/B1)" ( Zo controleer je of de factor waarmee je deelt groter is dan nul )
 
Ga nu plots met een lastminute 1,5 week op vakantie. Kom dan midden augustus erop terug met voorbeeldbestandje. Vast dank voor jullie begrip

groet
Henk
 
Hoe de melding #deel/0! In draaitabel voorkomen ?

Beste meelezers,

Vakantie voorbij. Bij deze als beloofd nog een voorbeeldbestandje. In de bijgevoegde draaitabel zijn de kosten v.d. werknemers 2010 en 2011 naast elkaar gezet en kijk naar de laatste 2 kolommen (berekend veld). Als de werknemer er in een van beide jaren niet was, is de uitkomst de bekende kreet #DEEL/0! of 0%.
Vraag : hoe krijg ik de celweergave in de draaitabel veranderd in het bekende liggende streepje of eventueel nog in 0%?

Het lukt me maar niet via een van de Waardeveldinstellingen en Getalnotatie bij de waarden. De formule van Aelatik is me bekend, maar werkt wel in de invoersheet, maar niet alleen in de draaitabel.

Vast hartelijk dank.
Henk
 

Bijlagen

  • Test tbv Helmij.xlsx
    29,8 KB · Weergaven: 193
Je zou kunnen kijken of je iets kunt met de volgende combinatie van functies =als.fout(draaitabel.ophalen(...);"") ik heb even geen idee hoe hij de als.fout verwerkt in de gehele draaitabel. Misschien dat ik vanavond tijd heb om er even naar te kijken.
 
kijk eens bij de opties voor draaitabel (xl 2003) en zet een vinkje voor
weergeven voor foutwaarden en geef daar bv -- in
 
Hoe de melding #deel/0! In draaitabel voorkomen ?

Dag Haije e.a.

Je suggestie is precies wat ik zocht en werkt perfect. Niks taaie formules, gewoon een vinkje zetten bij Weergeven voor foutwaarden. Tsja, heb ik over het hoofd gezien.
Thanx !!

groet
Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan