Hoe een backup maken van game saves?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lloydvdw

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
68
Hallo iedereen,

Ik ga binnekort mijn pc van windows XP naar windows 7 upgraden via een clean install. Dus een format C:/.
Ik heb reeds een back up genomen van al mijn documenten. Nu, mijn enige vraag is, hoe zit het met de geïnstalleerde games? Ik zou graag mijn saves ergens opslaan. Zodat ik het spel gewoon opnieuw kan installeren en verder kan spelen waar ik was.

Spellen:
- GTR 2
- Colin Mcrea Dirt (1)
- Bioshock (1)

Enig idee of dit mogelijk is, en waar deze te vinden zijn?

Bedankt

ps: sorry als deze vraag bij een verkeerd topic staat
 
Hey lloydvdw,

het zou handig zijn als je je besturingssysteem zou vermelden maar goed.
Ik heb voor de GTR2 nix kunnen vinden. Waarschijnlijk moet je ff kijken naar de install directory. ik denk dat deze zit in c:\program files(xp).(als je vista hebt kijk dan ook ff bij je gebruikersmap)
kijk ook ff bij mijn documtenten. daar zit soms ook nog 1 en ander.
Voor de andere 2 games heb ik wel de directory's gevonden.
Bioshock geeft er 3 verschillende maar dat komt ook door de besturings systeem dus moet je ff kijke op jouw systeem. Voor Collin heb ik ook een link gevonden waarschijnlijk voor XP. nou goed volgens mij kan je hiermee weer verder.

Byee VRC



???

- Colin Mcrea Dirt (1)
Directory save game : C:\Documents and Settings\_GEBRUIKERSNAAM_\Mijn documenten\Codemasters\DiRT
Bron

- Bioshock (1)
Directory save game : My Documents\Bioshock\SaveGames
Bron

Directory save game (XP) : C:\Documents and Settings\<user>\My Documents\Bioshock\SaveGames
Directory save game (Vista) : C:\Users\<user>\Documents\Bioshock\SaveGames
Bron 2
 
Laatst bewerkt:
Hey visha, erg bedankt om me te helpen!

Ik ga binnekort mijn pc van windows XP naar windows 7 upgraden
Besturing system is dus WinXP momenteel, en wordt 7 :)

Dus ter bevestiging, als ik deze files opsla op een extern apparaat zoals vb: een usb stick. Ik formateer mijn pc, herinstalleer de games en plaats de bestanden in exact de zelfde folder, zou ik gewoon moeten kunnen verder spelen?

Ik zal zelf nog wat verder zoeken voor GTR 2, ik heb namelijk enorm veel tijdritten, samen met mijn broers die ik niet kwijt wil :)

Alvast bedankt!

Lloyd
 
Hey,
ik had dat van de besturingssysteem over het hoofd gezien. :eek:
enne ja meestal is het wel zo dat je als je de save files trug zet het zou moeten werken.
wat je kan proberen als test zodat je zeker weet dat je alle files hebt een installatie doen
van het spel op een andere pc en dan kijken of het werkt.
Byee VRC
 
Ok, zal ik is proberen :)

Er is inderdaad bijna nix te vinden over GTR2 :( echt jammer. Dat was de game waar de saves het belangrijkst voor me waren :(.
Achja, nix aan te doen. Opnieuw uitspelen dan maar :thumb:
 
Ok, zal ik is proberen :)

Er is inderdaad bijna nix te vinden over GTR2 :( echt jammer. Dat was de game waar de saves het belangrijkst voor me waren :(.
Achja, nix aan te doen. Opnieuw uitspelen dan maar :thumb:

Je kan toch ff zelf zoeken naar program files of my documents of map van de installatie en dan bij andere pc installeren en save games overbrengen.
meestal is het voor de hand liggend.
Byee VRC
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan