Hoe filter instellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noel Prove

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
98
Ik heb een zoekformulier met drie cascading comboboxes in de formheader.

Ik wil nu aan de hand van die drie data een filter instellen. Kan er mij hier
iemand bij helpen a.u.b. ?

Noël.
 
Ik snap je niet helemaal. Dat heeft niks met je Engelse termen te maken (je mag gewoon Nederlands gebruiken hier) maar alles met wat je aan het doen bent. Afhankelijke keuzelijsten leven meestal in de laatste keuzelijst een waarde op die is bepaald door de vorige keuzelijsten. Voorbeeldje: de eerste keuzelijst filter op Land, de tweede op Provincie en de derde op Plaats. Als je het formulier dan filtert, doekje dat op basis van de laatste keuzelijst (Plaats). De eerste twee heb je dus niet nodig.
 
Ja, juist, ik zat er volledig naast.
Ik heb de filter ingesteld op de laatste combo maar ik krijg een foutmelding.
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    80,9 KB · Weergaven: 46
  • foutmelding2.jpg
    foutmelding2.jpg
    102,8 KB · Weergaven: 42
Als je naar je keuzelijst kijkt, zie je een getal staan. Ik vermoed dat je ook op een getal (ID) filtert. Het filter dat je met je VBA maakt, is een tekstfilter. Dat gaat dus niet werken: je kunt getallen niet filteren als tekst.
 
ja, inderdaad, zo is het het.

Ik heb het aangepast:

Me.Filter = "[CD_ID] = " & Me.cboCDReeksnummer.Column(1)

en nu werkt het prima.

Bedankt voor de hulp, weeral iets bijgeleerd.

Ik overweeg om de keuze "alles" toe te voegen aan de laatste combo.
Is dit mogelijk ? en zoja, hoe ?
 
"Alles" als in: laat alle records zien? Waarom zou je dat doen? Het is veel makkelijker om een knop te maken die het filter leegmaakt.
 
de structuur van mijn db is als volgt:

Een zanger kan verscheidene albums hebben die op hun beurt verscheidene CD's kunnen bevatten en een CD verscheidene tracks.
Zo filter ik dus ook met mijn keuzelijsten. Enkel de laatste keuzelijst, dus van de CD's daar is het nuttig van om alle tracks te tonen
Dus: zanger -> albums -> en dan de keuze tussen de tracks van 1 CD of van alle CD's. Daarom wou ik de optie "alle tracks" toevoegen.

Wat is jouw mening hierover ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan