• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe helptekst aan vba function toevoegen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
edmoor, ik gebruik excel 2010 misschien licht het daar aan .
tot stap 6 uit jouw link gaat het goed.
als ik dan op OK klik komt stap 7 niet.
er is een fuction bijgevoegd. zou jij willen proberen of je er help teksten bij kunt krijgen?
ook bij de variabelen, zoals normaal bij iedere excel formule gebeurt?
 

Bijlagen

  • Test met help voor invullen formule.xlsm
    12,3 KB · Weergaven: 72
De laatste stap die bedoeld wordt is een klik op het diskette icoontje in het menu van de VBA editor.
Het gaat hier overigens niet om de tooltip tekst maar om de tekst in het window dat verschijnt als je op het Invoegen functie (ƒx) knopje klikt als je bezig bent de formule in te voeren. Zie bijlage.

Bekijk bijlage Test met help voor invullen formule.xlsm
 
Laatst bewerkt:
er staat nu een externe verwijzing ipv de test formule.

maar weet je misschien hoe ik een help file moet maken bij deze functie?
 
Je eigen functie in dat document doet het hier prima, inclusief de help tekst. Misschien even Bewerken inschakelen? Een help bestand voor een functie heb ik nog nooit gedaan, maar ik kan er wel eens naar kijken vanavond.
 
Dan haal je dit er even voor weg: 'C:\E8\ExSION.xlam'!
 
ja, nou zie ik je help tekst.
ik krijg dit niet voor elkaar.
als ik hem wijzig en op ok druk, veranderd er niets
ook niet als ik op save druk.
 
De volgorde is: Ok, Save, herstart Excel.
Zo doe ik het zelf.
 
Met een add-in heeft het niet te maken. Wat die studentenversie betreft heb ik geen idee, maar dat lijkt me niet de oorzaak.
 
Werkt ook prima :thumb:
Is niet downwards compatible, maar dat zal geen probleem zijn.
 
dit werkt bij mij prima.(2010) dank

als deze macro in excel 2003 gedraaid wordt zou het dan werken? dit ivm downwards compatible
 
Dat staat gewoon op die website beschreven.
 
er staat :
What about compatibility with earlier versions?

If the file is opened in Excel 2007, the argument descriptions are not displayed. If you save the workbook as an XLS file, the Compatibility Checker kicks in and tells you that the function descriptions will be removed.
misschien dat als ik de macro in 2003 draai dat het dan blijft staan.
 
Ik verwacht het niet, maar niks houd je tegen om het te testen :)
Dat had ik wel gedaan maar ik heb hier alleen Office 2010.
Op kantoor heb ik op m'n laptop 2003, 2007, 2010 en 2013 naast elkaar draaien maar daar hebben we nu niks aan ;)
 
Ik kan je nu al vertellen dat het niet gaat werken omdat Office 2003 de opdracht Application.MacroOptions niet zal kennen. Maar meten is weten, dus ik probeer het morgen wel even.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan