hoe kan ik bestanden "unarcen"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag

in een (heel) ver verleden heb ik ooit veel bestanden gebackupped en gecomprimeerd door arc.com en unarc.com te gebruiken (volgens mij heette het PXARC.COM maar dat weet ik niet meer zeker). De bestanden hebben de extentie .arc maar zijn niet meer in een dosbox te onarchiveren met het bijbehorende unarc.com. Het is natuurlijk ook vrij naief om te veronderstellen dat dat na zoveel jaren (en vele operating systemen verder) nog werkt, maar eens in de zoveel jaren probeer ik het nog en het heeft al die jaren nog wel gewerkt. Iemand enig idee hoe ik de bestanden uit kan pakken? ik krijg in de dosbox de foutmelding "insuffucient memory". Ik heb Vista.

met dank, anjo

aanvulling: het heette PKXARC.COM
 
Laatst bewerkt door een moderator:
PKUNZIP had ik al geprobeerd (evenals ARJ.EXE) en die doen het ook niet, helaas, in tegenstelling tot een bericht daarover wat ik op internet tegen kwam.

Mijn partner heeft geloof ik nog een XP operating systeem. Wellicht dat het daar wel nog op gaat. Ik weet dat de DOS-boxen natuurlijk geen echt dos meer zijn maar tot een poosje geleden werkte het nog. En omdat het zo lang goed bleef gaan, was ik er eigenlijk vanuit gegaan dat het niet verloren zou gaan.

groetjes, Anjo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@edmoor: Als je url-tags had gebruikt, dan was je link klikbaar geweest, nu is hij afgekapt door het forum.
@topic-starter: .arc bestanden zijn (ook) met Universal Extractor te openen / uit te pakken, want arc.exe is inbegrepen.

Tijs.
 
dank je wel. Ik ga eerst eens kijken of XP het nog wel pikt. is het een veilige download? Ik ben daar nogal huiverig voor sinds ik een vervelend virus heb gehad (manipuleerde mijn online-bankieren) alhoewel ik vrijwel niet download en daar erg voorzichtig mee ben. Ging toch mis, bleek.

groetjes, Anjo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer betrouwbaar. Gebruik het zelf ook al jaren. :)

Tijs.
 
@edmoor: Als je url-tags had gebruikt, dan was je link klikbaar geweest, nu is hij afgekapt door het forum.

Thanks. Was me helemaal niet opgevallen.
 
Zeer betrouwbaar. Gebruik het zelf ook al jaren. :)

Tijs.

Dag Tijs

met dank voor de tip. Ik heb het op mijn machine gezet en het werkt naar wens! heel fijn! nu kan ik de boel tenminste uitpakken en zien wat er nog bewaard dient te blijven en wat niet.

groetjes, Anjo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan