Hoe krijg ik bij iedere nieuw groep data een nieuwe rapportpagina?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2011
Berichten
2
Hallo,
Ik zit met een ogenschijnlijk makkelijk probleem maar kom er jammer genoeg niet uit.
Ik wil een rapport maken op basis van een query. In deze query wordt data gesommeerd en alle gelijke velden zijn "grouped by".
Nou wil ik van al deze data een rapport maken waarin iedere groep een aparte pagina is.
Ik probeer dit te doen door het desbetreffende veld (gegroepeerd op hoogste niveau) in het "paginakoptekst" gedeelte te zetten van het rapport.
Ik krijg dan echter maar 1 waarde van de groepsaanduiding te zien boven aan de pagina.
In het "detail" gedeelte wordt wel alle overige data gegroepeerd per groep maar krijgen deze groepen niet de bijbehorende aanduiding.
Echter Plaats ik het desbetreffende gegroepeerde veld in het "koptekst" gedeelte, dan groepeerd hij de data en krijg ik er netjes de bijbehorende groepsaanduiding bij. Probleem dan echter is meerdere groepen op 1 pagina....
Waar moet ik op letten om dit uiteindelijk wel voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt voor de mogelijke hulp!!
 
Je pakt het verkeerd aan; de paginakoptekst is precies wat het zegt: een paginakoptekst. Dus die optie moet je niet gebruiken. Een koptekst maken op basis van het gegroepeerde veld (of velden; je kunt niveau's nesten) is dus de juiste aanpak. Wil je dat elke groep op een eigen pagina staat, dan is dat simpel een kwestie van een eigenschap van die koptekst aanpassen. En wel: <Nieuwe Pagina> instellen op <Voor sectie>.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan