Hoe krijg ik "print" in het rechter klik menu ?

vacances2000

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Berichten
113
Beste,
Ik heb net bullzip als pdf printer geïnstalleerd maar zie deze niet terug in de lijst met default mogelijkheden voor het openen van PDF bestanden, wel bij printers. Ook zie ik geen "print" in het rechter klik menu.

Ik gebruik windows 11.

Iemand antwoord ?

Thx.



Jonathan
 
Een pdf-printerdriver máákt PDF bestanden, het openen daarvan is een andere kwestie.
Het openen en printen is doet het gekoppelde programma, elke internet-browser kan dat prima.
 
?? Imho is dit geen oplossing die de TS wil.

In die video wordt "pdf" gekoppeld aan Adobe Reader wat een programma is. dat werkt. Want je opent de pdf eerst en dan print je hem met Adobe Reader af, maar dat wil de TS niet.
De TS, @vacances2000 , wil voor " bullzip als pdf printer " een koppeling naar die driver om direct te printen via de R-muis in de Verkenner op het te printen pdfj. Dat is dus niet een programma openen maar rechtstreeks van de R-muis een printerdriver aansturen, zonder tussenkomt van een programma die de pdf eerst opent. Nogal een verschil.

@krullenbol noemde in feite in #2 kort hetzelfde.
 
Het is altijd mooi als er mensen zijn die er verstand van hebben.
 
Is best ingewikkeld, lijkt erop dat je die r-muis print-optie alleen krijgt met Adobe Acrobat.

Wat getest, SumatraPDF geinstalleerd, Acrobat staat er ook op en Edge is standaard gekoppeld aan pdf.
Microsoft naar PDF printer als standaard ingesteld, dus printuitvoer als bestand.
Pdf gekoppeld aan Edge, géén r-muis afdrukken.
Pdf gekoppeld aan Sumatrapdf, wel r-muis afdrukken.
Pdf gekoppeld aan Acrobat, wel r-muis afdrukken.
Andere file-extensies gaan wel goed.
(allemaal op windows 10)
 
Laatst bewerkt:
@Senso Dank voor de video link maar dit is helaas voor een oudere versie van windows...
@route99 klopt helemaal ! ; )
@krullenbol @route99 Inderdaad zo werkt het. BEDANKT hiervoor !

@krullenbol In windows 11 komt het echter in het "show more options". Enig idee hoe dat in het eerste lijstje kan weergegeven worden ?

Thx
 
Om het contextmenu van Windows 10 terug te krijgen kan je het volgende in een bat bestandje zetten en deze dan uitvoeren:
Code:
reg.exe add "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32" /f
taskkill /f /im explorer.exe
start explorer.exe
 
Laatst bewerkt:
@edmoor Ik neem aan dat dit hetzelfde werkt voor windows 11 ? Wat zijn de stappen vervolgens ?

1. Naar de windows registery
2. Welke map / stappen vervolgens om het voor alle gebruikers te laten gelden ?
 
Je moet het gewoon doen zoals ik zei.
Dit dient dan per gebruiker te worden gedaan.
In het register hoef je niet te zijn.
 
Dat kan met Kladblok.
Maak een nieuw tekst bestand en plak erin wat ik liet zien.
Hernoem dat bestand dan van .txt naar .bat en dubbelklik erop om deze uit te voeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan