Hoe kun je bij een windows 11 hp laptop uitschakelen met de scherm dicht te duwen?

Saverio

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2002
Berichten
49
Hallo,
Hoe kun je bij een windows 11 hp laptop helemaal uitschakelen met alleen de scherm dicht te duwen?, ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt mij gewoon niet, bij een oudere toestel met windows 10 ook een hp lukte het zonder probleem, wie kan mij helpen, Dank u
 
Wat heb je al geprobeerd? Dat mis ik nog in je bericht.
Zie ook mijn onderschrift... ⬇️
 
Volgens mij kunnen ze dat lang niet allemaal. Aan blijven, staat dan wel bij de keuze mogelijkheden. Dit wordt gedaan vanwege de verschillen in besturing systemen die het uit slaapstand komen moeilijk of onmogelijk kunnen maken. Een laptop kan te heet worden wanneer die aan blijft met gesloten deksel. Dit, niet in slaapstand gaan, is dus in ieder geval af te raden. Ik zeg maar.

Een laptop gaat meestal in slaap bij het dichtdoen van het deksel. Voor afsluiten kan je dan de aan/uit knop gebruiken.

Installeer de laatste drivers van HP en wanneer het een UEFI firmware Bios is dan ook de BIOS voor Windows 11. Zoek naar deze instellingen in de BIOS en na het installeren van de laptop drivers bij Windows Energiebeheer > Geavanceerde instellingen > Het gedrag van de Aan/Uit knop bepalen en wat het deksel doet. Waarschijnlijk wordt deze mogelijkheid niet geboden omdat het meestal als een probleem wordt ervaren.
 
Hier staan wel wat instructies om te proberen, zelfs terminal code:
 
Het lukt blijkbaar niet, bij mijn ouder laptop ook HP lukte het wel, hij draaide wel op Windows 10 , misschien heeft dat er iets mee te maken, ik heb van alles geprobeerd, zoals de optie op slaapstand, allemaal instellen op nooit, maar het is niet gelukt, tips zijn altijd welkom, dank u
 
Terug
Bovenaan Onderaan