• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kun je een percentage overzicht krijgen met draaitabellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willemanz

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Berichten
9
Een goedemiddag,

Ik ben vanmorgen begonnen met het maken van een draaitabel in excel. Ik heb een overzicht van documenten in excel staa en iedere rij vertegenwoordigd een zo'n document. Deze documenten moet ik aanpassen en daarna uploaden. Om bij te houden welke al wel en niet is geupload heb ik een kolom toegevoegd met uploaded [y/n]. Ook heb ik een kolom toevoegd met de titel "total of packages" waarin ik een gedeelte van het documentnaam heb staan. Deze kolom gebruik ik om met draaitabellen het totaal aantal documenten per module te tellen.

Nou wil ik met draaitabellen een overzicht te zien krijgen met het aantal pakketten per module, het aantal wat daarvan is geupload en welk percentage dit dan is. Dit laatste, het percentage, krijg ik met draaitabellen niet voor elkaar. Om duidelijk te maken wat ik bedoel heb ik zelf handmatig de percentages erbij gezet. In plaats van dit handmatig te doen zou ik dit ook graag met draaitabellen willen doen.

Weet iemand hoe dit moet? Heb de excel in de bijlage gezet.

Alvast bedankt.



Bekijk bijlage Overzicht voortgang (oefening).xls
 
Willemanz,

Helaas wat jij wil is niet mogelijk, binnen een draaitabel kun je zelf berekende velden maken, maar dit houdt wel in dat
er ook een gerekend kan worden aangezien de onderliggende data bestaat uit niet numerieke velden kan dit niet berekend
worden en krijg je dus een foutmelding.

Elsendoorn2134
 
Willemanz,

Helaas wat jij wil is niet mogelijk, binnen een draaitabel kun je zelf berekende velden maken, maar dit houdt wel in dat
er ook een gerekend kan worden aangezien de onderliggende data bestaat uit niet numerieke velden kan dit niet berekend
worden en krijg je dus een foutmelding.

Elsendoorn2134

Zou ik dan deze procentuele waarden moeten berekenen in het huidige werkblad en deze waarden dan laten zien in de draaitabel i.p.v. het daarin te willen berekenen?
 
Willemanz,

Ik heb je probleem kunnen oplossen door twee kolommen aan je tabel toe te voegen. Kijk maar even in je tabel.
In een berekend veld van je draaitabel wordt het percentage berekend.
Omdat je grafiek is gebaseerd op een draaitabel wordt ook de procentuele kolom meegenomen in de grafiek.
Eventueel moet je hiervoor de grafiek opnieuw opbouwen.

Bekijk bijlage HelpMijBerekendVeldDraaitabel.xls

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan