Hoe Linux Ubuntu verwijderen van C drive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Berichten
310
Hallo,

Ik heb een altijd al windows 7 op mijn laptop staan en heb er een paar maand geleden linux Ubuntu als dual boot bij geïnstalleerd.
Dit heeft altijd goed gewerkt, via grub loader (en dat via EasyBCD) heb ik dat allemaal voor elkaar gekregen.
Ik had eerder altijd een aparte Partitie van 120gb aan gemaakt voor ubuntu zo dat ik ubuntu op die schijf kon installeren.
Tijdens de installatie was het probleem gekomen dat ik niet wist welke schijf nou die van 120gb was en dus koos ik toch maar voor de standaard
C drive van Windows 7.
Dit verliep zoals ik al vertelde goed.
Heb alleen laatst bewust de extra 120gb partitie verwijderd omdat ik die toch niet gebruikte en Ubuntu dus ook niet, Windows gaf ook aan dat er geen bestanden op stonden. Maar toen ontstond uiteraard het echte probleem. Ik starte mijn laptop opnieuw op om Ubuntu op te starten, de grub loader laadde wel maar deed daarna niet meer, Ubuntu werd niet meer aan gegeven. Windows 7 kan nog wel opgestart worden, gelukkig maar.

Als het goed is staat ubuntu nog geïnstalleerd op de C drive waar windows ook op staat maar hoe kan ik er weer voor zorgen dat anders ubuntu kan worden opgestart?
Als dit niet mocht lukken hoe kan ik dan Ubuntu compleet verwijderen van de C drive zonder Windows ermee te beschadigen?

Graag hulp, bedankt!
 
Indien je van je Ubuntu DVD opstart, kan je dan nog met success Ubuntu van de harde schijf opstarten?

Indien je alleen Ubuntu wilt verwijderen pak dan je Windows 7 DVD, de commandos in de herstel console heten fixmbr en fixboot ...
 
Ubuntu, geinstalleerd op de C drice, no way. Dan zou windows kappot zijn. (of van binnen uit geinstalleerd) Dus je hebt ubuntu waarschijnlijk gewoon verwijdert
 
Ubuntu, geinstalleerd op de C drice, no way. Dan zou windows kappot zijn. (of van binnen uit geinstalleerd) Dus je hebt ubuntu waarschijnlijk gewoon verwijdert

'Nee Ubuntu kan ik niet verwijderd hebben door die partitie te hebben verwijderd omdat er gewoon werkelijk waar niet op die harde schijf stond geïnstalleerd.
Er is waarschijnlijk een soort partitie aan gemaakt op de C drive en daar staat Ubuntu op. Dit staat ook in de harde schijf manager van Windows.

Groet,
 
Je moet iemand vragen die verstand heeft van EasyBCD. Start anders van je Windows DVD op en verwijder alle partities. Start opnieuw van de Windows DVD op en installeer Windows schoon.
Ik kan alleen nog bedenken dat je EasyBCD installatie wat partities onzichtbaar maakt, omdat het een boot manager is. Dat is een overvloed aan boot managers en dan weet ik ook niet verder.
 
Linux staat idd niet op een schijfletter zoals de C:, grub kan nog wel in de bootsector staan en de partitie kan ook nog n ext3/4/ zijn geformatteerd maar dan heeft die ook geen schijfletter.

Maar meestal kun je dan ook W7 niet opstarten of er moet een dual-boot zijn aangemaakt.

http://support.microsoft.com/kb/927392/nl
 
Linux staat idd niet op een schijfletter zoals de C:, grub kan nog wel in de bootsector staan en de partitie kan ook nog n ext3/4/ zijn geformatteerd maar dan heeft die ook geen schijfletter.

Maar meestal kun je dan ook W7 niet opstarten of er moet een dual-boot zijn aangemaakt.

http://support.microsoft.com/kb/927392/nl

Er was een dual boot gemaakt ja, maar heeft iemand enig idee hoe ik weer die grub loader kan installeren en er voor kan zorgen dat ubuntu dan weer kan opstarten met behulp van een dual boot met Windows 7?
 
Heb je al posting nummer 2 in deze draad uitgevoerd?

Standard Ubuntu oplossing is dat Ubuntu dual boot aanmaakt. Maar je hebt EasyBCD gebruikt en ik heb geen idee wat dat doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan