Hoe organiseer ik mijn fontbeheer? Vreemde lettertypen in diverse programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

theoo

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
19
Besturingssysteem: Mac OS X 10.5.8 (Ik ben de enige gebruiker van mijn computer, geen netwerk)
Lettertypebeheerprogramma: gewoon de Finder en sporadisch het standaardprogramma Lettertypecatalogus/Font Book, wat mij goed bevalt.


Hallo allemaal,

Het rangschikken van fonts in een mapje met beginletter had ik gezien bij een bedrijf die dat ook zo had georganiseerd, wat mij overzichtelijk leek. Ik las de tip om niet alles te installeren omdat dit anders veel geheugen zou verbruiken bij mijn software. Ik heb de fonts geplaatst op Macintosh HD/Bibliotheek/Fonts/... (mapje A voor Arial, mapje voor B voor Bauhaus, etc). Ik kan nu alles weer terug gaan zetten, maar ik wil graag overzicht en alles kunnen gebruiken.

  • Probleem1: Ik heb her en der fonts op mijn computer staan, ik heb geen overzicht, ik heb dubbelingen, en programma's (zoals Photoshop en Word) hebben niet allemaal hetzelfde pakket lettertypen.
  • Probleem2: Daar komt nu bij dat ik sinds het rangschikken van lettertypen in mapjes met beginletter in programma's (o.a. Word en Entourage) de standaardlettertypen zijn veranderd en niet alles beschikbaar meer is.

Mijn vragen:
  • Vraag1: Klopt de tip om niet alles te installeren? Is het niet beter om alles te installeren/plaatsen en dan via mijn beheerprogramma het gros op 'uit' zetten waardoor deze in het mapje 'Fonts Disabled' komen?
  • Vraag2: Ik zie overigens ook een map 'Microsoft' in mijn Fonts-map staan, kan ik de fonts die daarin zitten niet ook gewoon bij mijn overige fonts plaatsen en de dubbelen weggooien? En kan ik ongestraft submapjes voor bepaalde fonts aanmaken in zo'n map Fonts?
  • Vraag3: Is er verschil tussen installeren van lettertypen en het plaatsen in een map Fonts?
  • Vraag4: Wat is een systeemfont anders dan een gewoon font?
  • Vraag5: Hoe zorg ik ervoor dat alle programma's (zoals o.a. Photoshop en Word) dezelfde Fonts hebben?

Dit zijn vele vragen, maar ik kijk uit naar jullie reactie op mijn lettertypenjungle.

Met vriendelijke groet!
Theo
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst vaan de Mac OS afdeling, lijkt me dat je hier meer kans op een antwoord hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan