Hoe plaats ik op 1 pagina een watermerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerdava

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Berichten
2
(Ik werk met word 2007) stel ik heb 8 pagina's - ik wil alleen op blz. 4 een watermerk. Tot nu toe krijg ik het alleen voor elkaar om de watermerk te plaatsen van 1 t/m 4 of van 4 t/m 8, waarom niet alleen op pagina 4? En zelf dan weet ik niet precies hoe ik het doe;
ik klik op beeld-concept-paginaindeling-eindemarkeringen-sectie einde volgende pagina-invoegen-koptekst-koptekst bewerken-aan vorige koppelen-beeld-afdruk weergave-paginaindeling-watermerk invoegen - daarna plaatst ie het watermerk op blz. 4 t/m 8.
En ik weet niet wat ik precies anders doe, maar met wat spelen met het sectie einde denk ik plaatst ie het watermerk daarna van 1 t/m 4.
Kan iemand mij helpen?

Het gaat mij niet om het uitprinten van een pagina met watermerk; ik wil het gewoon in een document.
 
Welkom bij de Helpmij!

Microsoft beschrijft het als volgt:

Als u een watermerk alleen aan geselecteerde pagina's wilt toevoegen, moet u het document opdelen in secties. Als u een watermerk bijvoorbeeld alleen op de inhoudsopgave van een document wilt toepassen, moet u drie secties maken: één sectie voor het voorblad, één voor de inhoudsopgave en één voor de tekst van de rest van het document.

Vervang in de conceptweergave de pagina-einden rond de pagina's die u van een watermerk wilt voorzien door sectie-einden.
Open het tabblad Pagina-indeling, klik in de groep Pagina-instelling op Eindemarkeringen en klik vervolgens onder Sectie-einden op Volgende pagina.


Opmerking Als u een voorblad in een document invoegt, heeft dit een afzonderlijke koptekst. U hoeft hiervoor dus niet nog eens een aparte sectie te maken wanneer u de secties maakt om een watermerk toe te kunnen voegen aan alleen geselecteerde pagina's.

Ga naar de afdrukweergave.
Dubbelklik op het gebied van de koptekst op de pagina waaraan u het watermerk wilt toevoegen om de koptekst te openen.
In Microsoft Office Word worden watermerken wel in de koptekst geplaatst, maar niet in de koptekst weergegeven.

Op het tabblad Ontwerp, in de groep Navigatie, klinkt u onder Hulpmiddelen voor kopteksten en voetteksten op Aan vorige koppelen, zodat de kopteksten niet langer zijn gekoppeld.


Dubbelklik op het gebied van de koptekst op de eerste pagina waarop het watermerk niet moet worden weergegeven (bijvoorbeeld de eerste pagina met tekst in het document) en herhaal stap 4.
Klik op de pagina waarop het watermerk moet worden weergegeven.
Op het tabblad Pagina-indeling, in de groep Pagina-achtergrond, klikt u op Watermerk en vervolgens selecteert u het gewenste watermerk.


Ik vermoed dat met het blauwe gedeelte vele mensen door Microsoft op het "verkeerde been" worden gezet.
 
Laatst bewerkt:
bedankt

Ik heb even moeten oefenen, maar het is mij uiteindelijk gelukt. Bedankt voor de tips.
 
Hoi,

Is het niet gewoon makkelijker om het betreffende watermerk gewoon als afbeelding in te voegen en naar de achtergrond te verplaatsen, met watermerk/grijswaarde en contrast is dan best veel mogelijk.....

of is dat te kort door de bocht?


gr DB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan