• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe trek ik de formules door in een vorderstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Berichten
309
Hallo iedereen,

Ik zit met een vervelend vraagje...
In bijlage vind je een bestand die ik gebruik op mijn werk.
dit is iets dat ik zelf in elkaar heb geknokt wat voor mij het overzichtelijkst is. vandaar dat ik nu om raad vraag bij de experts

Even verduidelijken.
Voor VS #1 is volgende van toepassing.
Kolom E = waarde kol H
Kolom M = Uitkomst van Kol D * Kol L
Kolom N = Uitkomst Kol G * Kol L
Kolom O = Uitkomst Kol H * Kol L
Kolom Q = Waarde Kol N
Kolom R = Waarde Kol O
Kolom S = uitkomst Kol M-(Kol E * Kol L)
Kolom T = uitkomst Kol D - Kol E

zover de vraag voor VS #1

Dan ...... voor alle verder VS
Nu maak ik een kopij van een blanco blad die is aangemaakt op de laatste VS ( dit mag indien dit mogelijk is met een knop ( nieuwe vs aanmaken zodat deze al het mooie werk van jullie automatisch doorzet)
Kolom E Vorige VS + Kolom E huidig blad
Kolom N Uitkomst Kolom G * Kolom L
Kolom M Uitkomst Kolom H * Kolom L
Kolom Q Vorige VS Kolom Q + Huidig blad kolom N
Kolom R Vorige VS Kolom R + Huidig blad kolom o
Kolom S huidig blad Kolom M - (Kolom E * Kolom L)
Kolom T huidig blad kolom D - E

bestandje in bijlage zal misschien veel duidelijker maken.

Alvast mijn dank mocht het lukken ( waar ik voor geen moment aan twijfel :p:d )

Mvg
Plainme
 

Bijlagen

  • Test HM.xlsm
    307,9 KB · Weergaven: 24
Gaat denk ik heel lastig worden, omdat het nogal lastig is om de naam van de vorige sheet uit te lezen. Dat kán an sich wel, bijvoorbeeld met deze formule:
Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;LENGTE(CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-1)&(RECHTS(CEL("bestandsnaam");1)-1)
En om een waarde van een cel op te halen krijg je dan zoiets:
Code:
=ALS.FOUT(INDIRECT("'"&C1&"'!H32");"")
Of, tweede variant met variabele rij:
Code:
=ALS.FOUT(INDIRECT("'"&DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;LENGTE(CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-1)&(RECHTS(CEL("bestandsnaam");1)-1)&"'!H32");"")
=ALS.FOUT(INDIRECT("'"&DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;LENGTE(CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-1)&(RECHTS(CEL("bestandsnaam");1)-1)&"'!H"&RIJ());"")

Maar omdat je de formule op meerdere bladen nodig hebt, verandert deze ook de uitkomt op de vorige sheets, en het ophalen van de waarden gaat dan dus niet goed meer. En je moet dan dus weer met Herberekenen gaan werken. Je kunt deze techniek wel gebruiken denk ik als je alles met VBA oplost. In ieder geval wat betreft de naam van je werkblad.
 
Hey dag OctaFish
,

Bedankt voor jou reactie en eventuele oplossingen.

Maar omdat je de formule op meerdere bladen nodig hebt, verandert deze ook de uitkomt op de vorige sheets, en het ophalen van de waarden gaat dan dus niet goed meer. En je moet dan dus weer met Herberekenen gaan werken. Je kunt deze techniek wel gebruiken denk ik als je alles met VBA oplost. In ieder geval wat betreft de naam van je werkblad.

Daar had ik dus ook schrik voor dat dit alles zou aanpassen in de verkeerde zin.
Maar wat bedoel je dan met " om alles in VBA op te lossen"?
Omdat toe te passen is mijn kennis te klein om het nog beleefd uit te drukken om dit tot een goed einde te brengen!

En om hier dan centjes in te duwen voor een gierige werkgever heb ik ook geen zin.( het leven is vandaag de dag al duur genoeg dat een mens zelf energie zou beginnen opwekken van frustratie :p:p:p

Ik laat deze topic nog wat openstaan voor mochten er, hier bij één van de vele goede zielen, een helpende hand worden aangereikt. (hopelijk is dit genoeg honig gesmeerd:eek::eek: )

Maar toch ... nogmaals mijn dank voor het advies! :thumb::thumb:

mvg,
plainme
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan