• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe zeg ik: als.nb in visual basic ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VanBasicNaarExe1

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2018
Berichten
43
Ik ben visual basic aan het ontdekken. Het is écht leuk om te zien hoe ik dingen voor elkaar krijg die door visual basic nu veel minder omslachtig kunnen. Vooral vind ik het genieten om te zien hoe ik met Offset waarden terug kan plaatsen.

Ik stuit op een probleempje. Ik zoek een syntax die in visual basic hetzelfde doet als 'als.nb' in de vakjes.




Ik ben nu bezig met een programma voor onderdelen beheer.
Daarbij zoek ik (nu met visual basic) naar een artikelnummer.
Wanneer excel die gevonden heeft wordt er een userform ingevuld met de gegevens die ik wil zien.

Tot zover nog niets bijzonders en dat werkt nu ook.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Wanneer ik een artikelnummer zoek die niet gevonden kan worden (bv bij verkeerde invoer of niet bekend onderdeel) dan stopt het programma met een foutmelding. En dat wil ik natuurlijk niet.
Dat wil ik gaan veranderen in een keuze voor opnieuw intoetsen of het invoeren van een nieuw artikel

Die foutmelding wil ik afvangen. Dus : als geen overeenkomst -> msgbox of (zoals in basic goto "opnieuw invoeren"




Mijn hulpvraag is: Hoe kan ik die foutmelding afvangen?


Kan jij mij daar een antwoord op geven?


Alvast bedankt,

Martin
 
Zonder dat je je code laat zien of een voorbeeld document is daar weinig over te zeggen omdat er legio mogelijkheden voor zijn.
 
heel uit de pols geschreven kan het iets worden in deze richting, uiterst primitief geschreven, maar met tig varianten zoals Edmoor aangaf.
Code:
Do
   MsgBox "probeer het nog een keer..."
   i = Application.Match("mijnzoekwaarde", arr, 0)
Loop While Not isNumeric(i)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan