• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe zijn de cellen aan elkaar gekoppeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurjen55

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2018
Berichten
22
Goedemorgen Forumleden,

Ik kom er maar niet achter hoe de cellen (achter de afvinkboxen) zijn gekoppeld met het tabel

Dus A3 of A5 Of A6 aan de rij H:H (OF J:J:shocked:)

wie kan mij hiermee helpen
 

Bijlagen

  • afvinklijst (7).xlsm
    30,4 KB · Weergaven: 7
Cellen A3, A5 en A7 hebben namen gekregen, respectievelijk "hoogte", "lassen" en "slijpen".
De checkboxen zijn gekoppeld met deze cellen en zorgen dat de inhoud van de cellen WAAR of ONWAAR is.
In de tabel staat in kolom meenemen een INDIRECTe verwijzing, met als input kolom risico, bijv. het risico "hoogte".
INDIRECT("hoogte") heeft dan de inhoud van de cel met de naam "hoogte". Dit is dus WAAR of ONWAAR.
De FILTER functie in kolom C gebruikt dit om te bepalen wat je wel of niet mee moet nemen.
 
dankjewel axelcel dit geeft een hoop inzicht.

Ik ben nu benieuw hoe excel werk, betekend dit dat het tabel kolom "Risico" altijd in het gehele excelblad zoekt naar een cell met een bepaalde benaming ?
 
De functie INDIRECT (in kolom meenemen) zoekt naar een cel met een bepaalde naam (uit kolom risico op dezelfde rij) in het excelblad.

De kolom risico in de tabel moet handmatig ingevuld worden. Dat is je inputdata.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan