• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoeveel kolommen maximaal in een formulier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.692
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb 39 kolommen. A t/m AM. Probeer de kolommen te tellen met =COLUMNS(A1:AM1), werkt niet is dat fout? Bij formulier aanklikken: 'teveel velden in het gegevensformulier'.

Ik dacht dat die de kolommen/rijen automatisch kon omzetten naar records.

Deze kan ik niet vinden.
Just check that Excel doesn't think you have more columns than you do, check
here under 'Resetting Excel's UsedRange'
 
Laatst bewerkt:
Gaat het om een Listbox in je formulier?
En die vul je zeker met 'Rowsource'.
Dan kan je maar tot tien kolommen.

Maak in dat geval gebruik van 'List'.
 
Geen verstand van. Ik heb 39 kolommen met adres, postcode, woonplaats, e-mailadres etc. en dan druk ik op formulier in het lint. Ik wil dat tonen/omzetten in records. Excel 2007.
 
Maximaal 32 kolommen.
 
Waarom werkt dat =COLUMNS niet, of moet iedere cel inhoud hebben?

Zou het in OpenOffice 4.1.3 wel werken? Moet je dat bestand dan importeren?
 
Het formulier werkt met een aaneengesloten bereik met een max aan 32 kolommen.
Wil je het anders, zul je je heil moeten zoeken in een Userform.
 
Bedankt. Over en sluiten. Ga kijken in OpenOffice.
 
Wil je een berichtje met een link plaatsen als het is gelukt?
Hebben toekomstige vragenstellers er ook wat aan.

Succes.
 
In OpenOffice is tabel gelukt. Veldnamen invoegen wilde niet lukken. Dan een formulier maken. De lengte van de velden trekt zich niets of weinig aan van de ingestelde waarden. Komt vermoedelijk omdat je de juiste waarde, tekst, getal, e.d. niet hebt.

Je krijgt een redelijk formulier met schuiven, maar dan moet je dit weer schikken kunnen op een raster. Dat zie ik ook niet. Met opslaan komt het dan redelijk goed. Maar het lettertype is veel te klein. Met de weergaven zoals in Excel is het niet te vergelijken. Dus ik houd het voor gezien en stop ermee. Want ik heb een werkblad in Excel met allemaal formules en dat overzetten is onbegonnen werk laat staan dat dit kan. Jammer dat het in Excel niet kan.
 
De suggestie van @HSV (gebruik een USERform) in #6 is geen alternatief voor je?
 
Dat heb ik opgezocht en een filmpje bekeken. Ik zou daar minstens drie dagen over doen en dan kom je toch zaken tegen die weer niet zullen werken zoals je het wilt. Het is een bestaand werkblad met 39 kolommen en op dat werkblad staan allemaal getallen met formules van Helpmij.nl de datums zijn niet 12/05/2017 maar 12|05|17 en dat zijn aparte kolommen. Daar zijn weer de formules op gebaseerd. Mijn uiteindelijke doel was records, waarmee ik gemakkelijk bladeren en zoeken kan. Ik dacht, ik heb de kolommen en Excel kan dat zo omzetten naar records maar zo werkt het dus niet. Bedankt in ieder geval. Het is onmogelijk om dat werk (alle mutaties) nog eens opnieuw te doen. Heel vroeger had je DBASE of zoiets en die was volgens mij gemakkelijker dan Excel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan