Home + Game PC onder €750,00

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasvdW

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
29
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, dit keer voor mezelf. :D

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Rond de 750 euro
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Vooral de dagelijkse dingen zoals email en internet, maar ook gamen. (Modern Warfare 2, Sims 3)
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Ik heb alvast een stille kast uitgekozen onderaan aangegeven. Dus iets lawaaierig maakt niet uit.
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?
Ik zet hem helemaal zelf in elkaar. :)

Besturingssysteem - Welke wil je?
Windows, maar deze heb ik nog thuis liggen.
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Ik heb niks om her te gebruiken, maar de muis, toetsenbord, speakers en monitor koop ik zelf in de winkel.
Verder wil ik deze kast sowieso: Cooler Master Silencio 550. Ook draadloos internet en een SSD schijf van minimaal 128GB en een HDD van minimaal 500GB moeten erin zitten.


Zelf had ik al dit bedacht, waarmee ik al over mijn budget kom, en ik ben zelfs de koeling van de kast vergeten:
Azerty

Alvast bedankt!
Thomas
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier wat voor je samengesteld op tweakers.
Ben 16 euro over je budget heen gegaan, maar er kan eventueel nog wat op de psu, ssd en werkgeheugen bespaard worden.

De case is trouwens een goede keuze, een vriend van mij heeft dezelfde case en is er erg tevreden over.
 
Stratoer, is er een groot verschil tussen het moederbord dat jij hebt gekozen en het moederbord dat ik had? En voor het RAM had is speciaal een 1x8GB module gekozen, dan kan ik later makkelijker uitbreiden.
 
Met jouw moederbord kan je simpelweg niet overclocken doordat de h77 chipset geen ondersteuning biedt om de multiplier te veranderen. Het moederbord dat ik heb gekozen kan dat wel, en mijn processor is ook overclockbaar doordat de multiplier unlocked is.
Wat het RAM geheugen betreft kan je inderdaad ook een 8 GB strip namen, maar ik kan me in de komende jaren geen programma bedenken wat aan 16GB (4x4) niet genoeg heeft, dus in principe heb je nu aan 2x4 genoeg en kan je er later nog 2x4 bij zetten.
 
Goedemorgen,

Denk dat je met de link van stratoer er rekening mee moet gehouden dat Tweakers overal de goedkoopste vandaan haald ga je bv. Bij Alternate bestellen ben je voor de zelfde configuratie 823.00 euro kwijt.;)
En aan de ts jij hebt geen videokaart erbij denk dat een ssd erbij gezien je budget niet haalbaar is misschien is dit een optie wel ook even buiten je budget misschien maar hier kan je wat mee;)
 
Laatst bewerkt:
@Stratoer
Aha, dat van dat moederbord heb ik niet over nagedacht, dat is een slimme. ;) Over het RAM geheugen klopt het wel, maar ik had een 1x8 bankje van 30euro, een beetje minder voor zo'n bankje. Of heeft die Corsair een veel betere kwaliteit?
Ik was trouwens vergeten erbij te zetten dat ik er ook een HDD bij wil van rond de 500GB. En ook nog een DVD brander.

@Tim687
Ja als ik het geld er nog voor heb, ga ik die zeker nemen, 256GB is voor die programma's zeker fijn.

@Modag
Goedemiddag alweer. ;)
En inderdaad ga ik duurder uitkomen als ik het bij één winkel wil kopen, maar het is dat of steeds die verzendkosten. En is voor die spellen een videokaart echt noodzakelijk? Alhoewel, probleemloos op Ultra graphics spelen vergt ook wat. En een SSD zou ik wel graag willen voor de Startup en programma's.

Misschien een idee dat ik nog maar eens ga sparen om de eisen te halen? Al over mijn budget, meer doordat ik het bij één winkel wil doen, een HDD van 500GB erbij en dan nog een DVD brander... Want, als ik nu alles bij elkaar gooi bij Azerty, kom ik zelfs uit bij 941,33 euro...
 
Laatst bewerkt:
Logisch dat je een stuk duurder uit komt, je hebt er 2 videokaarten in staan, die nog niet eens in crossfire kunnen ook :D

Als je trouwens mijn link volgt, kan je onderaan op "bestelkosten berekenen" klikken. Hierdoor kom je op 780 euro totaal uit verspreid over 4 winkels die alle onderdelen binnen een paar dagen kunnen leveren.
Het is iets meer moeite om alles los te bestellen, maar dan bespaar je wel aardig wat geld. Ook kan je in het menutje daar de maximale levertijd aanpassen, dus als jij alles wat je besteld morgen in huis wil hebben, kan je dat aanklikken en dan zal tweakers de goedkoopste manier vinden om dat te kunnen doen.

Het geheugen wat jij hebt gekozen is even snel als mijn geheugen, maar ik vind Corsair een heel goed merk en het vengeance ram wordt heel veel gebruikt in zelfbouw computers. Ook vindt ik het geheugen van Corsair een stuk mooier (heb namelijk een sidewindow in mijn case) maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Kingston is ook wel een goed merk.
 
Laatst bewerkt:
Ow haha, 759 euro is al een stuk beter. :D

En die Tweakers hebben wel een erg goede website, die ga ik zeker eens gebruiken. Eens even kijken. ;)

Ik denk dan dat ik toch voor mijn 1x8 module ga.
 
Nog even over de videokaart, die heb je echt nodig als je games wil gaan spelen.
De Intel HD Graphics kunnen wel normaal youtube filmpjes op 1080p aan en dat soort lichte processen, maar als je wil gaan gamen moet je toch echt een goede videokaart kopen. Volgens mij kan de videokaart van mijn configuratie niet eens alle games op ultra op 1080p aan, maar je kan op normal to high alle games wel goed spelen.
 
Oke, ja ik wilde sowieso niet gaan korten op de videokaart, misschien zelfs nog wat betere kaart uitzoeken. En dan inkorten op iets of nog wat sparen.
 
Tsja je zou eventueel het goedkoopste moederbord kunnen nemen en een OCZ Agility 3 120GB kunnen nemen maar veel meer dan 30 euro haal je daar niet uit.
Een ander idee is om een goedkopere PSU te nemen, misschien deze, maar ook dat is maar een tientje.
Jouw RAM geheugen scheelt ook maar een paar euro, maar als je alles bij elkaar neemt bespaard het misschien net genoeg om ipv een 7850 (168,50) een 7870 te nemen (225,-) dus 50 euro duurder. Een beter idee is om gewoon die 50 euro extra te sparen, want je kan beter een moederbord van een wat beter merk nemen, een ssd die wat sneller en nieuwer is, en een wat sterkere PSU, mocht je er ooit nog een videokaart bij willen gooien (wordt trouwens wel lastig met 600 watt).
 
Ik denk dan dat ik maar eens ga sparen, 50 euro meer om dan dus die betere videokaart te kunnen kopen, dan denk ik wel dat mijn PC goed zal kunnen gamen. :)

Bedankt allemaal!
Vooral jij Stratoer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan