• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horiz.zoeken in wisselend bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aurian2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2016
Berichten
2
Ik gebruik de volgende formule
Code:
=HORIZ.ZOEKEN(A1;'T:\WEEKPLANNING\Bezetting 2016.xlsx]Bezetting'!$C$11:$NI$40;20;ONWAAR
Waarbij in A1 een datum staat.
Deze formule werkt prima, echter zou ik graag in de formule waar nu "2016" staat dit op een of andere manier vervangen door het jaartal uit de datum in A1. =JAAR (A1)???
Zodat ik niet elk jaar, wanneer er weer een nieuw bezettings-bestand wordt gebruikt, alle formules hoef aan te passen.
Maar zie nog niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken!
 
Misschien lukt het met - Jaar(NU()).xlsx
 
Laatst bewerkt:
Probeer
CTRL + H
Zoeken en vervangen
(bij opties zoeken in formules)
Edit: Welkom op het forum:)
 
Laatst bewerkt:
@ExcelAmateur ik heb niets aan het jaar wat het nu is, ik wil het jaartal uit de datum in A1

@gast0660 als het zo simpel was als de 2016 vervangen door Jaar (A1), dan had deze vraag hier niet gestaan :)

Iemand nog een oplossing???
 
Aurian2,

Gebruik dan: JAAR(A1)

PHP:
=HORIZ.ZOEKEN(A1;'T:\WEEKPLANNING\Bezetting JAAR(A1).xlsx]Bezetting'!$C$11:$NI$40;20;ONWAAR
of misschien
PHP:
=HORIZ.ZOEKEN(A1;'T:\WEEKPLANNING\Bezetting & JAAR(A1).xlsx]Bezetting'!$C$11:$NI$40;20;ONWAAR
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan