• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

horizontaal zoeken of toch index functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wil79

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2016
Berichten
40
Beste medeforumleden,

De oplossing zal wel weer bijster eenvoudig zijn, maar ik kom er niet uit.

Ik ben voor onze schietvereniging een sheet aan t maken met de clubrecords.
Vanuit een aantal jaren competitie heb ik alle persoonlijke records al genoteerd.

De maximale score per schutter kan ik wel opzoeken (met de Max functie), maar hoe krijg ik dan ook de betreffende datum er bij te staan ??

en als ik van alle schutters hun maximale score heb, kan ik (ook weer via de max functie) de club topscore er uit halen, maar hoe haal ik dan de naam van de schutter en de datum dat hij/zij dit behaalt heeft in t overzicht ??

Zelf zat ik te denken aan de horizontaal zoeken functie, maar k kom er gewoon niet uit......

Wie kan me helpen ??

Ik heb een voorbeeld bestand in de bijlage bijgevoegd

Alvast bedankt voor alle hulp

Wil
 

Bijlagen

  • clubrecord.xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 29
Zo wellicht?
Code:
D12: =ALS.FOUT(INDEX(C2:L2;;VERGELIJKEN(C12;C2:L2;0)+1);"")
D20: =ALS.FOUT(INDEX($D$12:$D$17;VERGELIJKEN("C"&C20;$B$12:$B$17&$C$12:$C$17;0));"")
Let op: deze laatste is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel AlexCEL,
Dat is precies wat ik bedoelde.
Zoals ik al schreef, dat de oplossing wel weer eenvoudig zal zijn, maar zelf was ik hier nooit opgekomen
Ik ga je formules gebruiken, maar meer nog, k ga ze ook proberen te begrijpen wat er nu precies gebeurd, zodat ik t in vervolg zelf hoop te kunnen.

Mijn dank is groot

Wil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan