• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hotel

Status
Niet open voor verdere reacties.

spook94

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2015
Berichten
5
Hallo,

Ik wil in het bijgevoegde bestand een overzicht hebben van boekingen. Dus stel iemand boekt kamer 1 van 13-8-2015 t/m 15-8-2015 dat dat dan in kalender 1 (zie blad Kamer 1) te zien is zodat er geen dubbele boekingen komen. Zelfde wil ik voor kamer 2 in kalender 2.
PS is het ook mogelijk dat als ik een datum invoer hij automatisch laat zien welke kamer er nog beschikbaar is?

Groetjes,
Spook94
 

Bijlagen

  • Hotel.xlsx
    14,7 KB · Weergaven: 60
Hoi,

Welkom op dit forum. Natuurlijk is het wel te maken maar als je de zoekfunctie gebruikt dan zal je wel wat leuks tegenkomen. Volgens mij is deze free https://www.youtube.com/watch?v=0q5gFYYPDSA Dan hoef je zelf niets te maken of door een mogelijke helper te laten maken.;)
 
Hoi ieereen,
Sorry VenA maar de gratis versie is rommel.
Er moeten betere oplossingen zijn. Ik persoonlijk zou access gebruiken en wil daar wel iets van maken.
Groetjes
 
@gast0660,
Dan ben jij zeker 1 van de 3 duimpjes naar beneden. 24 views op de bijlage van de TS en niemand die het het oppakt? Dan moet het wel een spookhotel zijn:d
 
Dag spook,

visueel gedeelte in deze gedaan, bij boekingen worden dagen rood gemarkeerd van die kamer,
kunnen ook kamers bijgezet worden indien zelfde plaats voor dagen en maanden behouden blijft
en naam van blad steeds met kamer en een spatie begint
over 2 de deel van je vraag moet ik nog even denken.


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Hotel L.xlsm
    20,2 KB · Weergaven: 30
@Spook,
als je nog niet erg bedreven bent in Excel, dan kun je best beginnen met zeer eenvoudige toepassingen,
anders zul je voor zowat elke vraag een beroep moeten doen op anderen.
Niet dat dat niet mag, maar van zonder meer oplossingen van anderen overnemen leer je weinig bij.
 
extra kolom om aan te geven dat er uitgecheckt is, zo verdwijnen rode markeringen.


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Hotel L2.xlsm
    23,4 KB · Weergaven: 28
voor 2 de deel van je vraag, op deze een blad bij die beschikbare kamers toont bij ingave van 2 datums.


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Hotel L3.xlsm
    32,6 KB · Weergaven: 68
Dank allen. Ik zal er naar kijken. Reden is omdat mijn ouders zeg maar een B&B gaan opzetten binnenkort en ik ben zelf wat aan het klooien in excel. Heb alleen niet veel tijd dus vandaar mijn ietwat late reactie.

Met vriendelijke groet,
Spook
 
Acces gaat hem sowieso niet worden. Ja ik kan werken met acces. Nee mijn moeder niet. Ze snapt zelf excel goed omdat ze altijd op de AEX met excel heeft gewerkt maar laat haar iets anders doen dan dat en DISASTER!!! dus laten we dat maar even niet doen;) toch bedankt voor je oplossing. Ik zou, als ik het voor me zelf zou doen, geprobeerd hebben. Aan de andere kant kan ik het haar natuurlijk ook uitleggen maar vind klooien met excel gewoon veel leuker :D:D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan