HTPC + MinecraftServer

Status
Niet open voor verdere reacties.

htpc

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2012
Berichten
10
Hallo Helpmijers,

Wij als gezin willen altijd al een HTPC hebben.
De eisen zijn dan dat we 1080p filmpjes kunnen kijken. Bluray kunnen kijken. Surround sound kunnen aansluiten. Files zoals films en muziek kunnen opslaan op de HTPC en dat we er vanuit iedere pc met een netwerk bij kunnen. We sluiten de HTPC aan op onze televisie met HDMI. Is er een mogelijkheid om (bijv. met XBMC) bij de HTPC te komen en dan vanuit daar de bestanden lokaal streamen naar je pc? . En mijn eis is dat ik er ook een Minecraft server op kan draaien. We hebben dan glasvezel. En alles moet lokaal draaien behalve de minecraft server. dat lijkt mij een kwestie van poorten open gooien.

Wat vinden jullie van deze build? ik heb er extra veel ram in gedaan voor de minecraft server. Is de processor goed genoeg?

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...260479]=1&product[386168]=1&product[436215]=1

:d

Edit: Hij moet natuurlijk ook heel stil zijn. Want hij staat in de woonkamer altijd aan.
 
Laatst bewerkt:
het is niet echt een sterke pc. op zich zou hij als htpc wel redelijk volstaat, afgezien van het feit dat hij niet stiller is dan een normale pc. het probleem gaat hem denk ik in de server zitten die je wilt draaien. dit kan redelijk wat vragen van een pc (ook al ben ik niet 100% bekend met hoeveel een mc server vraagt).

ik denk dat als je hem daadwerkelijk als htpc + mc server tegelijk wilt draaien, je een krachtigere pc zult moeten samenstellen. onthoud hierbij ook dat goedkoop = duurkoop, bij een pc krijg je in de meeste gevallen gewoon waar je voor betaalt, en deze pc is erg basic...
 
het is niet echt een sterke pc. op zich zou hij als htpc wel redelijk volstaat, afgezien van het feit dat hij niet stiller is dan een normale pc. het probleem gaat hem denk ik in de server zitten die je wilt draaien. dit kan redelijk wat vragen van een pc (ook al ben ik niet 100% bekend met hoeveel een mc server vraagt).

ik denk dat als je hem daadwerkelijk als htpc + mc server tegelijk wilt draaien, je een krachtigere pc zult moeten samenstellen. onthoud hierbij ook dat goedkoop = duurkoop, bij een pc krijg je in de meeste gevallen gewoon waar je voor betaalt, en deze pc is erg basic...

Wat zou ik dan moeten verbeteren? mijn budget moet onder de 500 blijven. En maakt hij echt zo veel lawaai?
Ik zou bijvoorbeeld een sterkere processor erin kunnen zetten en een mindere gpu? op de htpc gaat natuurlijk niet gegamed worden. Wel moet die 1080p videos aankunnen.
Wat betreft de minecraft server. Ik denk dat ik dan 6gb ram aan de minecraft server geef. Dat is best veel voor een MC server. Ik weet dus alleen niet hoe dit zit met de processor.

Graag zou ik advies willen, of een nieuw systeem/verbetering met mijn budget :thumb:
 
hoi htpc

ikzelf heb een asus x58l laptop (http://www.mt.nl/vergelijken/techni...s-x58l/nc2b-asus-x58l-ap022c-x58l-ap022c.html )
als ik al mijn achtergrond progamas afsluit inclusief antivirussen en explore.exe (dus dat ik geen start balk meer heb enzo
en ik een minecraft server run en minecraft zelf en ik zit met 1 iemand anders in de server begint mijn pc al te laggen (render distens tiny en grafics fast)
wat ik probeer te zeggen is dat een minecraft server veel RAM gebruikt en minecraft zelf ook (je bent fast bekend met minecraft has run out of memory) dus wat ik je aanraad is wel geneog RAM geheugen in je computer te stoppen omdat minecraft en de server hier veel van vragen


sucses asusman
 
voor 500 euro zou ik er niet aan beginnen. ik denk dat als je een fatsoenlijke htpc wilt hebben je al snel 500 euro kwijt bent, maar wil je er dus ook nog een server op draaien dan ben je gewoon meer kwijt. wil je meer, kost het meer, zo simpel zit het.
 
Zouden jullie misschien een build kunnen maken die boven het budget is en aan de eisen kan voldoen?
Dan kan ik kijken of het aanschafbaar is.

Ik wilde ook nog even weten wat beter is in de volgende stelling:

is het beter om een VPS te hebben puur voor de minecraft server met 2gb ram en 4gb burst ram, 120gb hardeschijf en 4ghz processor, of deze htpc. Welke is beter? op de vps zet ik dan alleen een minecraft server en linux.
en op de htpc dus een minecraft server. Maar ook voor lokaal films kijken en bestanden opzetten enzovoort. Het klinkt gek, maar het is 1 van de twee voor mij.:thumb:
 
mag ik vragen voor hoeveel mensen je een MC server wilt hosten?
als dit meer dan 10 is kun je het vrijwel zeer zeker op je buik schrijven
de reden waarom ik dit zeg is omdat de meeste internet connecties die beschikbaar zijn niet genoeg upload snelheid hebben
en die worden ook niet aangelecht tenzij je erg rijk bent

ik raad je aan om je internet connectie te meten bij speedtest.net en dan hier klikerdeklik je snelheid in te vullen van je internet en te kijken hoeveel mensen je kan hosten
je kan dan beter gewoon een server huren kost veel minder uiteindelijk
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het berekeningetje ingevuld op canihostaminecraftserver.

6144 MB Ram. = 6gb
upload speed 50 megabit
download speed 50megabit.

want instap van kpn glasvezel is 50 up en download. Staat op de site.

Komt neer op 72 mensen :O

dat is toch hartstikke goed dan? of zie ik iets over het hoofd?
als je 6gb gebruikt heb ik nog 2gb over voor het systeem zelf. En die 6gb gebruikt die alleen als de server knalvol zit..?
 
Laatst bewerkt:
best htpc.
Je moet niet van die standaard waarden van kpn uitgaan(ik heb ook kpn)
En bij mij komt het op beide ong. 29 mbps dus dat is flink lager, ik heb ook maar 4gb ram, toch kan ik een server met +40 man runnen.
Het ligt er ook aan wat voor een pc je hebt, als je bijv. een pentium processor hebt en 16 ram, is het natuurlijk logischer dat een I5 met 14 ram sneller is.
 
De processor die erin zit is inclusief GPU

AMD A4-3400 - 2.7 GHz Dual core met AMD Radeon HD 6410D.

Zou opzich prima moeten werken toch? in combinatie met fileserver enzo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan