htpc

Status
Niet open voor verdere reacties.

thedorst

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
10
welke htpc is het meest ideal voor multi media en welke NAS in combinatie met de htpc past hierbij het beste.
Voor de goede orde: ik ben een gematigde gebruiker en wil films muziek en foto's opslaan, maar ook radio op (passieve / actieve) boxen kunnen belsuiteren zonder dat hiervoor een beeldscherm verplicht aan moet.

ik hoor graag jullie mening.

Alvast bedankt
 
edit: ik begreep het even verkeerd


een beeldscherm kun je altijd uitzetten als je dan een playlist hebt gemaakt zal hij de nummers automatisch afspelen
maar dat spreekt voor zig

zou je het volgende even kunnen beantwoorden dan kunnen wij jou beter helpen

Heb je al speakers? zo ja welke zijn dit
wat is je budget? een standaard htpc voor geluid kan rond de 300/400 euro kosten (exclusief speakers)
wat voor een tv heb je? model/type?

hoe goed wil je de kwaliteit hebben:
passieve boxen zijn erg goed maar kosten ook erg veel geld, je moet dan namelijk ook nog eens een externe versterker aan schaffen naast je computer (deze zijn erg goed voor het beluisteren van hoge kwaliteit muziek bestanden)
bij actieve speakers oftewel gewoon home cinemasets hoeft dit niet kwaliteit is dan ook echt een stuk minder maar de prijs ook
 
Laatst bewerkt:
@Firestorm ik heb wel speakers staan- dit zijn passieve-. Actieve kosten ook aardig wat geld omdat ik zo'n muziek freak ben. Goedkope speakers zullen per definitie niet het geluid weergeven wat ik wil horen. Dus als ik actief wil zullen het klipsch worden of iets dergelijks

de tv is een LG van ongeveer drie jaaar oud dus nog geen multi opties en geen led het type eet ik niet maar de gewone opties van een paar jaar terug zitten er allemaal op.
\budget is naar gelang de kwaliteit ik wil goed dus zal het ook wel iets kosten en dat mag ook.
 
Laatst bewerkt:
okey dus je hebt al een reciever?
welke is dit als ik het mag vragen?
en wil je hier voor ook een nieuwe aanschaffen?

thuis heb ik 2 KEF Q500 speakers staan op een onkyo versterker en deze dan weer aangesloten op mijn HTPC met een glasvezelbkabeltje
het geluid kwalitatief zeer goed
 
Een receiver? je bedoeld dus een versterker zo te zien. die heb ik nog niet. Het ligt een beetje aan welke boxen ik kies Ik heb zelf nog een paar zeer goede magnats staan met een bere geluid voor muziek. Voorm films is dat wellicht anders maar dat intereseert mij niets.
Deze bozen zijn passief: aan jouw opmerking zie ik twee vragen:
- is de versterker / receiver vna deze tijd- lees zitten er hdmi ingangen op om door te koppelen- .
- glasvezel; tussen versterker en boxen of tussen versterker en htpc? ik wordt steeds nieuwsgieriger je heb mij getrickerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan