Huidig record van form afdrukken als rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicolassoenens

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Berichten
61
Hallo
, Ik heb weer een probleempje


Ik heb een formulier [Frm Kledij maten en bestelling per persoon]
met daarin een subformulier [Frm kledij bestelling per persoon per datum]
Het subformulier is gelinkt met de tabel [Tbl kledij bestelling per persoon per datum]
met daarbij een ID [Bestelling kledij ID].
Van mijn formulier heb ik een rapport [Rpt Kledij maten en bestelling per persoon]

Ik zou een drukknop in mijn subformulier [Frm kledij bestelling per persoon per datum] willen dat telkens de huidige record afdrukt (of afdrukvoorbeeld)

In de WHERE-voorwaarde van mijn macro maak ik ergens een fout. (denk toch dat dat het is). Zonder de WERE-voorwaarde gaat het rapport gewoon open.

Ik moet daar toch aangeven dat de ID van mijn gebruikte tabel = de ID van mijn gebruikt formulier? Of ben ik volledig verkeerd?

Rapportnaam [Rpt Kledij maten en bestelling per persoon]
Beeld Afdrukvoorbeeld

WHERE-voorwaarde [Tbl kledij bestelling per persoon per datum]![Bestelling kledij ID]=
[Formulieren]![Frm kledij bestelling per p ersoon per datum]![Bestelling kledij ID]


Venstermodus Standaard

Alvast bedankt
 
Ik merk nu dat het probleem ligt in het feit dat de betreffende ID zich zowel in het formulier als in het rapport zich eigenlijk in een subformulier en -rapport bevind. en de macro kan deze niet vinden.

Het is eigelijk zo dat het formulier een bepaald persoon" X "is en het subformulier de bestelling van zijn kleren in een bepaald jaar" 2012"

Probleem, probleem...Ik ga weerschijnlijk een query moeten maken van heel de boel of zou er een andere oplossing zijn?
 
Je kan dit eens proberen:
Code:
WHERE [Bestelling kledij ID]=[Forms]![Frm Kledij maten en bestelling per persoon]![Frm kledij bestelling per persoon per datum].[Form]![Bestelling kledij ID]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het rapport en subrapport gewisseld waardoor de [bestelling kledij ID] nu in het rapport zelf zit.
Als ik nu op mijn drukknop druk in mijn subformulier (waar de ID inzit) vind hij de ID niet terug. Als ik in de Parametervoorwaarde die intyp gaat hij wel door naar de betreffende record.

Dus toch nog een probleempje
 
Ik had uw laatste mailtje niet gezien toen ik mijn laatste verzond.

Alles lukt nu!

Bedankt.
 
Ik heb toch nog een probleempje.

Mijn formulier wordt via een navigatieformulier geopend maar dan lukt de macro niet.

Als het formulier apart geopend is wel.

Kan daar iets aan gedaan worden of moet ik absoluut het formulier apart openen?
 
Ik loop altijd met een grote boog om macro's heen, want ik vind ze veel te beperkt. Ik vermoed dat de variabelen niet goed worden meegegeven aan het rapport, maar dat kan ik zo uiteraard ook niet zien. Kun je de macro nog omzetten naar VBA? Of kun je een voorbeeldje posten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan