• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij gereedschapbeheer

Ton,

De foutmelding komt doordat Me.lbl_Info niet voorkomt in Userform1
klick op foutopsporing bij een foutmelding dan zie je waar het mis gaat.
Er zitten nog wel meer foutjes in de code, kijk eens naar de namen van de optionbuttons
in de code staat Me.optbtn_In ,dit moet Optionbutton1 moet zijn etc.
(je kunt ook de naam van Optionbutton1 wijzigen in optbtn_In. (in de eigenschappen van de optionbutton)

p.s. : Zelf zou ik het serienummer en reg.nummer ook opnemen in de database.
oke dankjewel voor jouw reactie.
ik ben aan het kijken hoe ik dit moet aanpassen.
sn en registratienummer in de database is niet handig omdat er van een artikel meerdere stuks van in omloop komen en dus allemaal aparte sn en reg nummers.
 
Als je bijvoorbeeld 4 boormachines van hetzelfde type hebt moet je deze apart in de database opnemen,
elk met het unieke serie c.q. reg.nummer.
Schroevendraaiers,steeksleutels etc hebben bij jullie toch geen serienummer en registratienummer ?
 
@AD1957 wij hebben ruim 30 monteurs. Dus 30 boormachines. Dan krijg ik dus ook 30x hetzelfde artikelnummer. De database is toch alleen de machines die we in voorraad nemen/ hebben om uit te geven aan de monteurs. En we hebben best veel gereedschappen met sn en regnummers. Wij geven alle elektronische en accu gereedschappen en meetapparatuur een eigen registratie nummer voor in onze ISO-lijst. Dit ivm de jaarlijkse keuring
Dan wordt de database erg onoverzichtelijk.
 
@emields Ik ben erg blij met jouw versie ivm het aanpassen van de bestaande database (artikelen)
Dit zou ik eigenlijk ook in de inventory moeten kunnen doen als een monteur een vervangend artikel krijgt ivm schade of verlies. Dan moet ik deze of kunnen verwijderen / afboeken zonder dat deze in de voorraad komt of kunnen vervangen.
 
Als iedere monteur zijn/haar 'eigen' boormachine heeft lijkt uitgifteregistratie mij overbodig.
 
Wat gaat ge doen als er van een bestaand artikel voorraad binnenkomt?
Als er een artikel terug komt dan boek ik die weer in de voorraad. In het tabblad inventory boek ik een artikel “In” dan komt deze in de voorraad. Boek ik deze uit, dan selecteer ik een medewerker en wordt deze op zijn naam geboekt. Dan vul ik ook eventueel een serienummer en registratie nummer in. Dan wordt deze vanuit de voorraad naar de monteur geboekt
 
@snb juist wel. Dat is juist wat ik hiermee wil bereiken. Als ik 10 machines heb waarvan 3 in het voorraad magazijn wil ik weten bij wie de andere 7 zijn.
 
Jouw info is tamelijk inconsistent eerst heb je meer dan 30 monteures, dus evenzovele boormachines. Nu heb je ineens maar 10 machines.
 
Hallo, dit bedoel ik als voorbeeld hey.
Er zijn meerdere monteurs in diverse disciplines en allemaal een andere samenstelling van het gereedschap.
Iedere monteur krijgt gereedschap van het bedrijf dus willen wij dit registreren.
en, oh ja, het aantal monteurs varieert. er komen nieuwe bij en er gaan monteurs weg zoals in elk bedrijf
 
Ik ben al een aantal dagen aan het proberen om het bestand volledig werkzaam te krijgen maar er blijven fouten in zitten.
kan iemand mij op de juiste weg helpen?
 

Bijlagen

  • Voorraad beheren V20231206.xlsm
    64,8 KB · Weergaven: 6
ik dacht dit al doorgestuurd te hebben maar zie nu dat het niet waar was.
 

Bijlagen

  • Voorraad beheren (3).xlsm
    66,9 KB · Weergaven: 14
@emields oké. Super zo. Dit is weer heel anders. Maar inderdaad goed om nu ook weer spullen te kunnen innemen. Ik ga er morgenavond eens goed naar kijken. Maar volgens mij mis ik nu de voorraad? Of zie ik het verkeerd?
 
Aangezien je met een registratielijst wil werken ben je verplicht ieder gereedschap een ander nummer te geven. Het is zo opgebouwd dat je iets wat niet meer in voorraad is niet kunt laten afhalen. Maar om u te plezieren heb ik er een textbox bijgevoegd waar de voorraad in komt.
 

Bijlagen

  • Voorraad beheren (3).xlsm
    70 KB · Weergaven: 13
Ik vrees dat er een misverstand is.
De gereedschappen die een apart registratie nummer krijgen zijn alleen de keuringsplichtige gereedschappen. Dus alle elektrische en meet gereedschappen welke jaarlijks gekeurd worden en/ of gekalibreerd.
Uiteraard geld dit niet voor hand gereedschappen etc.
Daarnaast noteer ik elk serienummer van de gereedschappen die dit hebben. Dus de elektrische, accu, koeltechnische gereedschappen en meetapparatuur.
Ik vond het namelijk fijn dat ik een kolom had in de database waar ik meteen kon zien of dat ik dat stuk gereedschap op voorraad heb of dat het besteld moet worden.
Niet alles wordt op voorraad genomen namelijk.
 
Dat is natuurlijk voor u een weten met zo weinig gegevens is dat voor de helpers een raden.Er is reeds van in het begin om een uitgebreider voorbeeld gevraagd, dat is er voor u blijkbaar teveel aan.
 
En aan een ieder die hier gereageerd heeft.
Hartelijk dank voor jullie hulp. Ik zei in het begin al dat het allemaal erg nieuw is voor mij. Ik ben me momenteel ook flink aan het verdiepen in alle mogelijkheden en ben ook al aan het kijken voor een scholing want ik ontdek zeer veel mogelijkheden.
Wellicht is mijn idee naarmate de voorbeelden kwamen ook veranderd en heb ik daarmee verkeerde of onvolledige informatie gegeven.
 
ik heb nog nooit met access gewerkt. Dus dan is mijn kennis 0%
Excel is denk ik 25%. 🫣
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan