Hulp bij het bouwen van een gaming PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

DragonBirdy

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Berichten
7
Over een paar weken ben ik van plan om een nieuwe gaming pc te kopen want die van mij is gewoonweg verouderd.
Met de pc die ik nu heb (nvidia geforce 140 GT, 4 gb ram, intel dualcore 2,8 ghz) heb ik moeite met de meeste spellen te spelen, zelfs met de graphics op low gezet.
Ik heb besloten om alle stukken zelf te kiezen en de pc te kopen op www.azerty.nl zij zetten voor 60 euro de pc ook weer in elkaar dus hoef ik mij daarover ook geen zorgen te maken.
omdat dit mijn eerste keer is zou ik graag wat hulp krijgen van wat meer ervaren mensen.
Hier is de lijst van onderdelen:

Moederbord: MSI Z77A-GD55

RAM geheugen: Corsair Vengeance, 16 GB: 4 x 4 GB, DDR3 - 1600 MHz

CPU: Intel Core i7 3770K (Ivy Bridge) 3.5GHZ Quad-core

GPU: eVGA GeForce GTX 670 FTW

Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced

Voeding: Corsair Gaming Series GS800 (800W)

Harde schijf: Seagate Barracuda ST2000DM001 (2TB)

Muis: Razer DeathAdder

CPU cooler: Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100

optische drive: Sony Optiarc DDU1681S

Headset: SteelSeries Siberia v2

Ik zou graag jullie mening willen hebben over deze opstelling en of ik misschien andere stukken moet kiezen zodat de pc beter presteert tegen ongeveer dezelfde prijs.
Nog wat "side-info", ik ga geen monitor kopen want ik heb thuis een 26 inch liggen die nog perfect werkt en ik koop wel een toetsenbord in een lokale winkel.
Ik denk ook niet dat ik een ssd schijf ga kopen want ik zie het nut er gewoon niet van in.

alle hulp is zeer welkom
 
Laatst bewerkt:
SSD is juist ideaal, je hebt maar een redelijk kleine nodig (zeg bijvoorbeeld 32gb) hierop installeer je windows. Je pc word dan echt merkbaar sneller hoor!
 
Dat ziet er zeker mooi uit, alleen zou ik wel voor een SSD'tje gaan, daarmee geef je je computer een harde boost
 
Hoi,

Is een goed idee een ssd maar zou wel een 64 gig nemen want 32 vind ik krap aangezien je met windows al een kleine 26 gig kwijt ben.
 
Laatst bewerkt:
zo te zien zegt iedereen dat ik toch ik een ssd moet nemen dus ik zal het overwegen. kan iemand misschien een goede ssd van 64 gb voorstellen?
 
bedankt goedlichtjoost, als ik van plan ben toch een SSD te kopen word het waarschijnlijk degene die jij hebt aangeraden. een ander probleem is wel dat ik niet weet hoe ik ermee moet werken.
als ik bijvoorbeeld steam installeer op mijn SSD zal het dan alle spellen die ik koop in de steam store opslaan op de SSD en zal hij dan niet snel vol geraken? of moet ik enkel windows 7 op de ssd installeren?
 
SSD zet je windows, browsers e.d. op zodat ze lekker snel opstarten. Helaas kun je steam niet zonder trucs op meerdere schijven zetten, dus dat valt vaak af.

Overigens Is je samenstelling gedeeltelijk overgedimensioneerd voor spelletjes.

Je voeding kan de helft (letterlijk) als je niet gaat overclocken of uitbreiden. 16Gig geheugen is enorm veel voor spelletjes en een i7 laat spelletjes niet harder lopen dan een i5.

Natuurlijk niets mis met deze opzet, maar er is nog wel te bezuinigen op je opzet voor meer grafisch vermogen of inderdaad een SSD
 
trouwens de genoemde ssd's zijn nou net de gene die je niet wil hebben
Samsung 830, Intel 520 of een Crucial M4 zijn vaak sneller en betrouwbaarder

verder kun je steam installeren op de schijf waar jij em wilt hebben echter zullen dan ALLE games die je hebt ook op die schijf komen te staan
ik heb mijn steam ook op de D schijf geinstalleerd en niet de C
 
Laatst bewerkt:
het ziet er naar uit dat jullie mij hebben overgehaald om een SSD te kopen. ik heb op het internet zitten rond zoeken en snap nu hoe alles werkt.
nu is de keuze tussen de OCZ Vertex 4 series 128GB en de Crucial m4 128GB. Maar ik heb wel gelezen dat de OCZ Vertex de neiging heeft om sneller kapot te gaan. dus ligt mijn keuze bij de Crucial m4

ik heb ook wat andere aanpassingen gemaakt en ik ga nu met 2 x 4 GB ram. als ik echt meer ram nodig heb zal ik later nog wel een plaatje of 2 bijkopen
ook heb ik een andere voeding genomen, de Corsair Gaming Series GS700. deze heeft 700 watt i.p.v 800 Watt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan