• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij het verfijnen van bestaande macro, om uit te splitsen naar werboeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

emoes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Berichten
14
Hallo

Ik zoek hulp voor het verfijnen van een macro welke ik op een ander forum gevonden heb.
Het gaat hier om een Macro, welke een pagina met gegevens op basis van een vooraf bepaalde kolom opslaat in meerdere werkboeken.
Deze macro werk perfect en ben en blij mee, maar zou graag een extra functionaliteit er aan toegevoegd willen hebben.

Nu heb ik de macro niet zelf gemaakt. Deze heb ik gevonden op een Engelstalige college site.
Ik weet niet of ik de macro hier mag plaatsen ivm. "auteurs rechten" maar zou graag toch om hulp vragen.

Nu splits de macro op basis van de aangegeven kolom de zaken uit naar werkboeken maar zou hier graag de functie aan toegevoegd willen hebben om in sommige gevallen als een bepaalde cel is gevuld (True) de gegevens niet standaard te laten "plakken", maar transpose te laten plakken in het nieuwe werkboek.

Ik ben niet zo slim, maar zou graag om hulp vragen.

Dus eerst de vraag of hier de macro mag plaatsen en daarnaast of iemand mij op weg wil helpen.

Ontzettend bedankt.
 
Je mag de macro plaatsen.
Plaats gelijk het hele bestand of anders een representatief voorbeeld ervan.
 
Beste Timshel,

Bedankt dat ik hem mag posten.
Bijgesloten de Excel sheet waarin ik een voorbeeld heb gemaakt.
Op de "ControlSheet" vul je de waarde in van de Export naar nieuwe Werkboeken (nu even als voorbeeld opgenomen als Tabbladen)
Graag zou ik daar een soort extra blok (geel gemarkeerd) aan toevoegen , welke bepaald welke kolom, met welke waarde de "true"waarde bepaald om een transpose te "plakken"Bekijk bijlage Data Splitsen HenV.xlsm

Alvast ontzettend bedankt om een "blik te werpen"

Alex
 
Was even ballen gooien met Cobbe.
 

Bijlagen

  • Data Splitsen HenV.xlsm
    35,5 KB · Weergaven: 26
Ge-Weldig. hier ben ik echt super blij mee.
Wat allemaal wel niet kan met Excel.
Mag ik jullie ontzettend bedanken voor deze oplossing!!

Alex
 
Graag gedaan emoes.
Zet je de vraag nog op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan