• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij opgenomen macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

wbvalk

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2013
Berichten
68
Beste VB experts,

zoals jullie kunnen zien ben ik hier niet goed in, maar probeer het wel.

Via de knop lukt het uitstekend om de volgende (week) tabblad te maken.
maar hier stopt het bij.

Hoe kan het aangepast worden dat deze auto de volgende week pakt. blad 3 , blad 4 etc.

Of kan het ook dat deze auto gaat als week 1 over gaat naar week 2.

Eerst zou ik graag een oplossing willen zien via de knop en eventueel apart als de week 1 voorbij is naar wwek 2 etc

Bedankt

Willem
 

Bijlagen

  • Auto reservering.xlsm
    25,2 KB · Weergaven: 43
Zet de gegevens gewoon op 1 tab in 1 tabel. Alles op losse tabjes heeft geen enkele toegevoegde waarde. Daarnaast zijn er voldoende voorbeelden te vinden hoe het kan.
 
Vena

Bedankt Vena,

Maar ja ik heb het wel nodig op 52 tabbladen.
En ook ik heb gezocht naar oplossingen via google, want zo achterlijk ben ik niet.

En leuk dat je altijd bij iedereen commentaar hebt, maar als dat alles is geef dan gewoon geen antwoordt op mijn vraag en hou je geweldige commentaar bij je.

Ik vraag een oplossing en geen gezeur hoe het wel of niet beter kan dank je
 
Een goed bedoelt advies is wat anders dan commentaar geven.

Als ik commentaar heb dan zal ik het doen over de opzet van de sheet en daar heb ik wel wat opmerkingen over maar die laat ik maar achterwege.

Code:
Sub VenA()
  Dim j As Long
  Application.ScreenUpdating = 0
  With Sheets(1)
    .Cells(2, 2) = DateSerial(.Cells(1, 3), 1, 4) - Weekday(DateSerial(.Cells(1, 3), 1, 4), 2) + 1
    .Cells(2, 4).Resize(, 3).FormulaR1C1 = Array("=RC[-2]+1", "", "=RC[-2]+1")
    .Name = "Week1"
    For j = 1 To 51
      .Copy , Sheets(Sheets.Count)
      ActiveSheet.Name = "Week" & j + 1
      Cells(2, 2) = Sheets(j).Cells(2, 13) + 1
    Next j
  End With
End Sub

Succes verder.
 
Beste VenA,

Ondanks je goed bedoelde advies, geef je toch een oplossing, wat getuigd van een behulpzaam mens.

Dank daarvoor.
Het werkt uitstekend, maar dat wist je vast zelf ook wel.

@En cow18 . hopelijk is dit wel goet geschreven, hahahahahah, bedankd
 
VenA heeft anders erg gelijk met zijn eerste advies. Ik wens je veel sterkte als je straks een overzicht per maand, kwartaal of jaar nodig hebt van je bestand. Dan is een enkele tabel met de gegevens toch echt heel veel simpeler kan ik je alvast beloven.
Je mag dam schamper doen over dat advies, het is een degelijk advies. Enige Excel expertise is ons niet vreemd namelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan