hulp gevraagd VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

leikew

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2015
Berichten
22
Hoi.
Ik heb deze vraag al eens gesteld, maar kreeg nog geen reactie vandaar nogmaals...

Ik ben noodgedwongen intern van baan veranderd en kan pas in September met de cursus VBA beginnen (baas betaald). Op dit forum heb ik al diverse vragen gesteld en ben heel goed geholpen, maar er komen van de kant van mijn werk steeds meer wensen om het programma aan te passen. Daar mijn kennis nog lang niet toereikend is, stel ik hier maar weer de vraag "Wie kan mij hiermee helpen"?

Ik heb het bestand gezipt erbij gedaan en een afbeelding met vragen..

http://www.compudat.org/files/Hoe.docx
Bekijk bijlage Choco+Piba Invoerformulier versie 1.2b.zip

Ik wil best bij iemand langs komen en het dan samen doen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet
Leo
 
Laatst bewerkt:
Ik je Word document laat je een formulier zien, maar dat zit niet in je Excel bestand want dat heeft geen macro's. Het lijk mij handig als je een voorbeeldje post met alle toeters en bellen, en bij voorkeur ook wat testdata zodat we dat niet zelf hoeven in te kloppen.
 
reactie

Oeps, dan heb ik het verkeerde document als bijlage toegevoegd..

Bij deze de goede..
 

Bijlagen

  • Choco+Piba Invoerformulier versie 1.2b.zip
    83,2 KB · Weergaven: 17
Ik je Word document laat je een formulier zien, maar dat zit niet in je Excel bestand want dat heeft geen macro's. Het lijk mij handig als je een voorbeeldje post met alle toeters en bellen, en bij voorkeur ook wat testdata zodat we dat niet zelf hoeven in te kloppen.

Ik heb het aangepast.. was mijn fout..verkeerd bestand..
 
Leikew,

-De velden van invoer ongeplande verliezen x het aantal kilo’s in het totaal vak gelijk naar ingeven van de data?(deze moet dan ook in excel komen).
Dit kan je redelijk makkelijk oplossen door de volgende code te gebruiken, ik geef de de code voor de eerste regel, de rest kun je zelf wel bedenken.
Ik zou dit trouwens niet opnemen in de database. Dit is een resultaat van een berekening en die hoef je dus niet op te slaan aangezien
je de berekening altijd kan herhalen.
Code:
Private Sub txtACP1af_Change()
    Me.TextBox9.Value = Me.txtACP1 * Me.txtACP1af
End Sub

-Is er mogelijkheid om bij het openen van het formulier in het datum veld de huidige datum te laten zien?
Ja, dit is wel mogelijk, bij het openen van het formulier kun je een code laten meelopen die de datapicker op de datum van vandaag zet:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    Me.DTPicker1.Value = Format(Now(), "dd-mm-yyyy")
End Sub

-Is het mogelijk om uit de totaal de hoogste 3 waardes automatisch in de top 3 te krijgen inclusief de opmerkingen afwijking?
Dit is wat lastiger, wat bedoel je bijvoorbeeld met de hoogste waarde? Het hoogst aantal minuten, hoogst aantal kilo's of
het hoogste product van beide? Bedoel je de hoogste drie waarden die op dat moment op het scherm staan of bedoel je
de hoogste waarden van de gegevens die al in de database staan? etc.
Graag wat meer informatie als je dit opgelost wil hebben (voorbeeldje!??)

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan