hulp met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipper52

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
Berichten
79
hallo, iedereen

Ik zou graag iets verwezelijken maar weet niet hoe.
in bijlage vind je in Blad1, 9 kolomen (1-9) en 26 rijen(A-Z).
Nu is mijn bedoeling nadat ik ,in cel A1 iets heb ingebracht, ik op enter druk en dat mijn cursor dan verspringt naar A2, zo tot aan A9. Daarna moet hij verspringen naar B1.
Hoe moet ik dit doen.
Kan (wil) iemand mij helpen.

Groetjes,Rudy
 

Bijlagen

  • Map1.xls
    27,5 KB · Weergaven: 17
Selecteer daarvoor met de muis A1-A10.

Druk op de Ctrl toets en houd die ingedrukt.

Selecteer dan met de muis B1-B10.

Enz.

Tot Z1-Z10.

Geef dat bereik een Naam zodat je dat selecteren maar 1 keer hoeft te doen.

Tot slot zet je de cursor in een bepaalde cel en Enter je naar de volgende cel.

Wigi
 
Hallo, Wigi

Ik weet niet wat ik fout doe, maar als ik in cel A1 sta en op enter druk gaat hij nog altijd naar de cel er onder inplaats van naar de cel ernaast.

Groetjes, Rudy
 
Hallo, Wigi

Ik weet niet wat ik fout doe, maar als ik in cel A1 sta en op enter druk gaat hij nog altijd naar de cel er onder inplaats van naar de cel ernaast.

Groetjes, Rudy

- bestaat er een bereik met al die cellen in geselecteerd?

- indien ja, kies dat bereik dan en druk Tab of Enter tot als je aan cel A1 bent
 
Hallo, Wigi

het lukt nog steeds niet, mischien wat te ver gezocht voor mij, ben maar een leek in VBA.
In elk geval bedankt voor de moeite.

Groetjes, Rudy
 
Hallo, Wigi

Deze code heb ik gevonden in één van mijn boeken, maar door deze code gaat hij kolom per kolom af en ik wil graag rij per rij.
Hoe kan ik deze code veranderen.

Private Sub WorkBook_Open()
ThisWorkbook.Sheets("Blad1").ScrollArea = "B2:K27"
End Sub
 
Hallo, Wigi

het lukt nog steeds niet, mischien wat te ver gezocht voor mij, ben maar een leek in VBA.
In elk geval bedankt voor de moeite.

Groetjes, Rudy

Hang dan maar eens het bestandje bij met waar je nu vast zit.

De ScrollArea zo zetten gaat jou niet helpen overigens.
 
Hallo, Wigi

Om eerlijk te zijn, heb ik enkel nog maar je eerste tip toegepast (het bereik een naam geven).
Maar ik denk steeds dat ik moet werken met een VBA code en daar ken ik niks van.
Want de bedoeling is, als ik op enter druk moet de cursor niet naar beneden gaan maar naar rechts in een bereik, als ik fout ben met deze gedachte i.v.m. VBA code mag je corigeren.
Dus een bestandje toevoegen kan ik eerlijk gezegt niet daar ik niets heb, sorry.

Groetjes, Rudy
 
Hallo, Wigi

Zoals eerder gezegt, heb ik reeds gedaan wat jij me voorstelde.
Telken ik op het bereik druk in de formulebalk, dan doet hij wat ik wens, maar hoe kan ik dit bereiken dat mijn blad dat automatisch doet.
Dus met andere woorden, als ik mijn blad open moet de cursor naast de laatst ingevulde cel staan, en na inbreng van gegevens moet de cursor naar rechts gaan en niet naar beneden.

Groetjes, Rudy
 
Dus met andere woorden, als ik mijn blad open moet de cursor naast de laatst ingevulde cel staan, en na inbreng van gegevens moet de cursor naar rechts gaan en niet naar beneden.

Kies dan het bereik (als je dat tenminste goed hebt aangemaakt zoals ik heb uitgelegd), en druk op de Tab toets tot als je bij de eerstvolgende lege cel komt. Die vul je in en je drukt Enter om naar de volgende te gaan.

Dit is de handmatige manier. Voor een VBA oplossing zal je inderdaad moeten gaan programmeren. Voor wat hoort wat ;)

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan