Hulp nodig samenstellen PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, ik zie dat het tegenwoordig toch wat meer uitmaakt dan een procent of 2. Het zal je prestaties niet enorm verbeteren, maar dat tientje zou ik er wel in durven investeren...
Tsja, voor de videokaart is het een beetje net hoeveel meer je er aan uit wil geven.
De voeding kan je waarschijnlijk wel terugschroeven naar 500W, zoals je zelf zegt. Ik heb hier een systeempje met een 95W processor, 250W videokaart en een paar uitbreidingskaarten, 2 dvd-spelers en een harde schijf. Werkt perfect en ik heb nog 100W over, dus genoeg voor toekomstige harde schijven en andere dingen.
 
Bedankt voor je antwoord. Wat betreft videokaart ben ik wel bereid er meer geld in te stoppen, aangezien ik inderdaad HD films af wil kunnen spelen en op het zelfde moment wil kunnen gamen / computeren. Dit vind ik persoonlijk erg handig als er wat maten komen logeren. Dan kan er in ieder geval 1 iemand gamen of computeren als hij / zij daar zin in heeft en de rest film kijken.

Is de koeling voor de processor trouwens goed genoeg? Recensies geven structureel aan dat de koeling het minst scoort. Is dit te verhelpen met een betere koeling?
 
Ah, ik snap je punt. Tsja, ik heb een 6850 in mijn pc zitten, maar ik heb nog niet geprobeerd of ik daarmee een film kan kijken en gamen tegelijk (niet op FullHD, maar toch). Ik zal eens even een Full HD film downloaden en het eens voor je testen.
Over de koeling: Ik gebruik zelf de standaard koeler en hij draait nooit op 100%; eigenlijk hoor ik hem bijna niet (waarschijnlijk minder lawaai nog dan een harde schijf).
 
Laatst bewerkt:
Ah, ik snap je punt. Tsja, ik heb een 6850 in mijn pc zitten, maar ik heb nog niet geprobeerd of ik daarmee een film kan kijken en gamen tegelijk (niet op FullHD, maar toch). Ik zal eens even een Full HD film downloaden en het eens voor je testen.

Bedankt voor je reactie en de moeite. Dat is inderdaad tot nu toe mijn hoogste prioriteit. Het gamen hoeft nogmaals echt niet op de hoogste instellingen, als het maar wel met een goede resolutie zonder haperingen kan. Bedankt dat je het even voor mij wilt checken! :D

Over de koeling: Ik gebruik zelf de standaard koeler en hij draait nooit op 100%; eigenlijk hoor ik hem bijna niet (waarschijnlijk minder lawaai nog dan een harde schijf).

Dan denk ik dat ik hem gewoon zo houd. Overclocken ga ik niet doen. Mocht ik dat in de toekomst willen doen, dan kan ik in principe altijd nog overwegen een betere koeling aan te schaffen. Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik deze processor wil hebben als de kern van mijn PC. Ik had ook voor intel kunnen gaan, maar gezien mijn gebruik en het prijskaartje van de AMD fx-8150 denk ik toch dat dit een betere keuze is in mijn situatie.
 
Doe jezelf een plezier en koop dat niet. De Bulldozer processors falen overal.
Met die samenstelling die je gekozen hebt zal je hoogstens 2 jaar kunnen gamen, AMD Phenom X4 965 is minstens even goed om te gamen maar het is wel honderd euro goedkoper, als je het geld hebt neem die BBG van 600 euro. Daar zal je alleszins veel langer mee kunnen gamen en tegenwoordig elk spel op high. Met de HD 7770 kan je wel gamen, maar die is gewoon niet sterk genoeg. Je zal er veel meer uit halen.
Je gaf ook aan dat je veel plaats wil om te upgraden, maar dan moet je ook al een groter budget hebben.

Edit: Hetgeen je ook aangaf is ook een echte budget build, als je het geld hebt moet je het er in feite in steken, want later zul je dan willen upgraden omdat je pc te slecht geworden is. Het is trouwens ook unbalanced.
Je neemt een processor van bijna 200 euro, maar je hebt maar 4 GB RAM en een echte budget kaart. Ik begrijp je logica niet?
 
Laatst bewerkt:
Subplayer52 heeft wel gelijk: de FX-8150 is bijna 2x zo duur als de Bulldozer en ze staan niet bekend om hun snelheid. Toch zou ik, als je echt prestaties wilt, toch iets meer uitgeven en toch voor de Bulldozer gaan. Hij is toch ook weer bijna 2 x zo goed als de 965: FX vs Phenom II
Ook in de mening over de videokaart ga ik niet helemaal mee: de 7770 is net iets minder goed dan de 6850. Ik ga nu testenmet GTA IV en Full HD Madagascar :p (was de enige normale 1080p film met veel seeders :D)
 
Het gaat over gamen, niet over renderen, videobewerking of zo. Het is ******* dom om zoiets te kopen als je gaat gamen.
Klik
De X4 965 staat in dezelfde rij als de fx-8150. De i3 2120 die GOEDKOPER is als de FX 8150 staat er twee trappen boven.
8 cores worden nooit gebruikt in games. Nooit, maar heel weinig games gebruiken zelfs 4 cores.
Pure geldverspilling om te gamen, einde discussie.
Steek je geld in je videokaart, daar gaat het eigenlijk wel om.
Oh en kijk: hij staat ook nog eens een trap boven de A8-3850 (Verassing!)
Trouwens een
cpu + een dedicated videokaart is beter dan een
apu + dedicated videokaart, zelfs met een Crossfire verbinding. EDIT: vergeet ook de problemen niet die met Crossfire komen!

EDIT 2: KLIKKERDEKLIK
Dat zou je dan moeten kopen volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Doe jezelf een plezier en koop dat niet. De Bulldozer processors falen overal.

Deze uitspraak vind ik erg kort door de bocht. Als je zegt dat ze overal in falen zou ik graag je bron(nen) willen weten. Een vriend van me is overgestapt van een Intel Core i7-2600K naar een FX-8120. Hij zegt dat hij in principe qua multitasking niet onder doet voor de Intel en het verschil qua gaming ook bijna niet te merken is. Het prijskaartje is alleen vele malen goedkoper.

Hij heeft alleen wel een een of andere zieke videokaart waarvan ik niet week welke het is, maar zoals ik al eerder zei ben ik wel bereid meer centen in een degelijke videokaart te steken.

Edit: Hetgeen je ook aangaf is ook een echte budget build, als je het geld hebt moet je het er in feite in steken, want later zul je dan willen upgraden omdat je pc te slecht geworden is.

De reden hiervan is dat ik een PC wil met een goedkoop prijskaartje die voor nu doet wat ik ervan verwacht. Bovendien lees ik op verschillende fora's dat de fx-8150 goed presteert onder windows 8. Mocht er een stabiele versie uitkomen, dan zal ik waarschijnlijk zo snel mogelijk overstappen.

Het is trouwens ook unbalanced.
Je neemt een processor van bijna 200 euro, maar je hebt maar 4 GB RAM en een echte budget kaart. Ik begrijp je logica niet?

Omdat ikhetzelfde RAM-geheugen zo'n beetje voor een snicker en een halve krentenbol kan kopen. Videokaart is een ander verhaal, die mag best wat krachtiger en duurder zijn. Kom met suggesties zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat over gamen, niet over renderen, videobewerking of zo. Het is ******* dom om zoiets te kopen als je gaat gamen.
Klik
De X4 965 staat in dezelfde rij als de fx-8150. De i3 2120 die GOEDKOPER is als de FX 8150 staat er twee trappen boven.
8 cores worden nooit gebruikt in games. Nooit, maar heel weinig games gebruiken zelfs 4 cores.
Pure geldverspilling om te gamen, einde discussie.
Steek je geld in je videokaart, daar gaat het eigenlijk wel om.
Oh en kijk: hij staat ook nog eens een trap boven de A8-3850 (Verassing!)
Trouwens een
cpu + een dedicated videokaart is beter dan een
apu + dedicated videokaart, zelfs met een Crossfire verbinding. EDIT: vergeet ook de problemen niet die met Crossfire komen!

EDIT 2: KLIKKERDEKLIK
Dat zou je dan moeten kopen volgens mij.

Nogmaals: Gamen heeft voor mij absoluut niet de prioriteit. Ik convert ongeveer 24/7 video's en audio dus dat is een van de hoofdtaken die het systeem zonder moeite aan moet kunnen.
 
Ok, daar heb je wel een punt, maar dan kan je nog altijd volgens mij een i3 2120 kiezen, die heeft Hyperthreading wat ook zeer handig is bij video converting. En hij is 60 euro goedkoper.
Trouwens de FX 8150 verbruikt in Load enorm veel. En ik waarschuw je, als je dat gaat kopen, met die HD 7770 zal je misschien 2 jaar kunnen gamen op low settings, maar dan zal het ook gedaan zijn. En dan zal je weer moeten upgraden.
600 euro is al iets, baseer hetgeen je koopt misschien op de BBG maar voeg er wat meer processor aan toe, maar geen FX 8150.
KLIK
Ik weet dat dit voor Windows 7 is en dit waarschijnlijk voor Windows 8 anders zal zijn, maar games kunnen er ook niet echt goed mee overweg, met die 8 cores.
Als video rendering het belangrijkste is ga dan voor een i5 3450.
Benchmarks die bevestigen dat een i5 2400 beter is dan een FX-8150 in video editing en rendering, en verassing: de i5 3450 is beter dan een i5 2400. Hij is ook nog eens stukken beter dan een FX 8150 in gamen.
 
Ik heb even voor je gebenchmarkt in GTA IV op hoogste instellingen met ernaast een Full HD film. Na 20 minuten is mijn videokaart max. 55 graden.

Code:
Statistics
Average FPS: 35.70
Duration: 37.42 sec
CPU Usage: 74%
System memory usage: 43%
Video memory usage: 100%

Graphics Settings
Video Mode: 1440 x 900 (60 Hz)
Texture Quality: High
Shadow Quality: Very High
Reflection Resolution: Very High
Water Quality: Very High
Texture Filter Quality: Anisotropic x16
Night Shadows: Very High
View Distance: 74
Detail Distance: 100

Hardware
Microsoft Windows 7 Ultimate 
Service Pack 1
Video Adapter: Radeon HD 6800 Series 
Video Driver version: 8.17.10.1047
Audio Adapter: Luidsprekers (VIA High Definition Audio)
AMD Phenom(tm) II X6 1045T Processor
 
Je vergeet dat het niet op Full HD is, je zal wel heel wat minder fps hebben dan.
 
Zegt RobBos dat hij op Full HD en de hoogste settings wil gamen? Nee, hij zegt juist dat hij op normale setting wil gamen en niet per se op Full HD. Wel Full HD film.
 
Edit: Maar niemand wil gamen op een lagere resolutie. En zeker niet op 1440x900p. Dat ziet er gewoon veel slechter uit.

Edit 2: Mijn conclusie is gewoon dat hij voor een i5 3450 moet gaan in combinatie met een HD 7770, als hij dan vaststelt dat die videokaart voor toekomstige games te zwak is dan is het zijn eigen fout.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan