Hyperlink in PowerPoint zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVisser

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
15
Middag,

Ik heb een pp gemaakt met diverse plaatjes. In deze plaatsjes zitten zitten hyperlinks die doorverwijzen naar een andere dai in de pp (als je op een plek in dia A klikt ga je naar dia B bijvoorbeeld). Nu zitten er best veel van deze hypers in de hele presentatie en moet ik controleren of ze ook allemaal juist geplaatst zijn/volledig zijn. Kan ik in PP op de een of andere manier aangeven dat de hyperlinks zichtbaar moeten zijn zodat ik in 1 oog op slag kan zien of er op een plek waar ik een hyperlink wil hebben er ook 1 staat?
 
Met een macro, die je hier kunt vinden.

Bedankt, heeft me iets opweg geholpen. Zoek alleen meer naar een soort code die niet met een message box werkt maar echt de plekken van de hyperlinks oplicht/markeert. Ik heb totaal geen verstand van programeertaal, beetje in die code lopen prutsen maar schoot niet heel erg op..
 
Je zou kunnen proberen om iets met de shape te doen, zoals de tekst vet maken of de tekstkleur wijzigen o.i.d. Dat kan in dezelfde routine. Of je kunt de gevonden objecten weg laten schrijven in een lijst in een tekstbestand.
 
Je zou kunnen proberen om iets met de shape te doen, zoals de tekst vet maken of de tekstkleur wijzigen o.i.d. Dat kan in dezelfde routine. Of je kunt de gevonden objecten weg laten schrijven in een lijst in een tekstbestand.

Enige probleem is dat er geen teks met hyperlinks zijn maar plaatjes, zie voorbeeld. Neem aan dat je moeilijk een plaatje vet gedrukt kan maken?
 
Dan heb je een probleem; je kunt hooguit de eigenschap AlternativeText instellen, en die zie je verder ook niet.
Overigens is het niet nodig om elk bericht te quooten; da's een denkfout die veel nieuwe gebruikers maken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan