i7 of i9 met RTX 4070 Ti (gaming)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rampzooi255

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
Berichten
33
Beste,

Wil nieuwe PC samen gaan stellen met zwaarste taak gamen (1440p 165Hz) en VR (HTC Vive). Verder huis, tuin en keuken gebruik. Ook online office werk met oa autocad, maar geen video bewerking of zo.
Wil wel een PC gereed voor de toekomst (jaartjes vooruit).
Mijn uitgangspunt is de RTX 4070 Ti, maar zoek daarbij juiste CPU. Mijn voorkeur gaat uit naar intel en vroeg me af of i9 geen overkill is en dat i7 meer dan genoeg is.
 
Laatst bewerkt:
Ja, mooi en helder artikel, maar idd, in hoeverre gaat dit nog op voor vandaag .
Zo lees ik weer andere artikelen , verkoop of niet, dat je met de i9 weer beter af bent/klaar voor de toekomst (ook voor gamen)
 
budget 2500 tot 2750 eur,
kwam nu zelf tot i7-13700KF i.s.m. RTX4070Ti
Recentelijkste game is Cyberpunk2077. Doorgaans spellen als Total War/WarHammer, Dangerous Elite, maar zodra mogelijk gaan we vol voor Starfield.

De RTX4070Ti is voor mij het uitgaanspunt (wat ik lees/begrijp beste prijs-prestatie verhouding), daaromheen wil ik dan het "best" mogelijke binnen het budget.
Had nu zelf via Alternate het volgende:

GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti Windforce OC 12G
Intel® Core i7-13700KF, 3,4 GHz (5,4 GHz Turbo Boost) socket 1700
ASUS ROG STRIX Z790-H GAMING WIFI, socket 1700
Corsair 64 GB DDR5-5600 Kit werkgeheugen
SAMSUNG 990 PRO Heatsink 2 TB SSD
Corsair H100x RGB ELITE waterkoeling
Voeding be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W
be quiet! PURE BASE 500DX Window midi tower behuizing
Windows Windows 11 Home EN
 
uhm ja, waterkoeling. Heb daar goede ervaringen mee. In mijn oude(huidige) systeem (i5-6600K) ooit op overgestapt. Kweet niet meer waarom, maar zal koeling/warmte problemen hebben gehad. Daarna 8 jaar probleemloos gedraaid.
Ter info :Deze draait i.c.m. GTX-1080

maar ik sta open op voor suggesties. Hoor graag wat to much is :)
 
Laatst bewerkt:
Tja, als je er goede ervaringen mee hebt, doen.

Ik heb er slechte mee, teveel herrie, ik doe het niet.:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan