• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

IB47 format in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvk50

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2015
Berichten
14
Ik moet binnenkort voor een paar duizend! BSN nr's een opgaaf betaling derden (IB47) doen bij de fiscus. De software hiervoor van de BD is wat onhandig en ik ben dus op zoek naar een excel versie. Kan ik zelf maken want de format specs staan in het handleiding bij de BD (belastingdienst) maar als iemand het al een keer gedaan heeft ben ik liever lui dan moe :cool:

Wie kan/wil me helpen?

groet,

Diederik
 
Met een voorbeeldbestandje wordt je sneller en beter geholpen.
Kan je een link plaatsen naar de format specs van de belastingdienst.
Ik heb zelf een paar anonieme voorbeeldbestandjes gemaakt met het IB47-programma van de belastingdienst.
Daarna heb ik deze bekeken met een hex-editor/viewer, is niet makkelijk.
Welk bestand wil je precies generen, of alle drie?
 

Bijlagen

  • IB47.zip
    687 bytes · Weergaven: 395
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie,
Op de site van de BD kan je een definitie vinden van de 3 records.
In principe volstaat een vertaling van een aantal kolommen met info (BSN, Naam verschillende datums en een bedrag).
En dat kan je dan via Excel naar ASCI exporteren, vrij eenvoudig.
Alleen het definieren van de tekstkolommen in Excel is even een vervelend klusje.
Maar het is niet mijn bedoeling om iemand anders dit voor mij te laten doen! Ik was alleen benieuwd of iemand dit al ooit een keer gedaan had.
Beter goed gekopieerd dan slecht.... etc.
Als er niks uitkomt dan doe ik het zelf en dan kan ik het eventueel later weer delen hier.
Uiteindelijk moeten we een paar duizend records aanleveren bij de BD en de broninfo heb k al in Excel dus vertalen naar IB46 record format is het makkelijkst voor iedereen.
thanks
 
google "ib47 excel" en vind -niets-, dus blijkbaar heeft nog nooit iemand zoiets met excel gedaan.
 
IB47 is vervangen door IDU

Ook ik ben al heel lang op zoek naar zoiets. Op de site van de Belastingdienst lees ik vandaag het volgende:

Handleiding Invoerapplicatie voor opgaven van derden uitbetaling (IDU)
http://download.belastingdienst.nl/...handleiding_invoerprogramma_idu_ib441z4fd.pdf

In deze handleiding op bladzijde 3:
1.1 Wijzigingen ten opzichte van het 'Invoerprogramma IB47'
IDU vervangt het 'Invoerprogramma IB47'. Wilt u de gegevens uit het 'Invoerprogramma IB47' overnemen? Exporteer dan eerst de gegevens naar een IB47GEG-bestand (zie hoofdstuk 4.6) en importeer dit bestand vervolgens in IDU (zie paragraaf 4.5). IDU verschilt van het 'Invoerprogramma IB47'. Het volgende is anders:
• Er is een nieuwe gebruikersinterface.
• U kunt met IDU gegevens importeren uit een andere versie van IDU, een IB47GEGbestand of uit het 'Belastingdienst IB47 Excelsjabloon' . De mogelijkheid om gegevens met het excelsjabloon aan ons te leveren, vervalt per 1 januari 2017.
• U kunt een eerdere opgaaf wijzigen en intrekken.
• IDU is geschikt om voor verschillende organisaties gegevens in te voeren en aan te leveren.​

Op bladzijde 4 staat waar het te downloaden is. MS Access moet wel op de computer geïnstalleerd zijn.

2 Installeren
In dit hoofdstuk leest u hoe u IDU installeert.
Om IDU te kunnen gebruiken, downloadt u het programma van http://www.belastingdienst.nl./ib47. U slaat het bestand 'IDU.accde' op in een willekeurige map op uw computer. Om het programma te starten, dubbelklikt u op 'IDU.accde' of op 'IDU'. Microsoft Acces moet op uw computer geïnstalleerd zijn, anders werkt het programma niet (zie paragraaf 7.1)​

Dus ... even stoeien en kijken of het wat is ...

Fijne jaarwisseling!
 
IDU start niet

Als ik IDU opstart verschijnt op het scherm:

De database kan niet worden geopend omdat het VBA-project dat erin zit niet gelezen kan worden. De database kan alleen worden geopend als het VBA-project eerst wordt verwijderd. Met het VBA-project verwijdert u alle programmacode uit modules, formulieren en rapporten. U dient een bak-up van de database te maken voordat u probeert de database te openen en het VBA-project te verwijderen.

Dan volgen de keuzes

OK - Annuleren - Help

Na OK gekozen te hebben (project verwijderen zonder back-up) volgt er 'een ogenblikje AUB' en gebeurt er verder niets.
Ik heb het programma net geïnstalleerd en er bestaat geen project. Access staat ook op de computer.

Herkent iemand dit en hoe is het mogelijk IDU van hieruit werkend te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan