IDE openen mbv VBAcode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan met: SendKeys ("%{F11}")
De toetscombinatie ALT+F11 dus.
Maar waarom zou je dat willen?
 
Laatst bewerkt:
Hi Edmoor , bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een HP laptop met rare functie toetsen die je met een fn toets moet benaderen dus 3 toetsen en dat gaat wel eens mis dat die raar doet. En omdat als ik mijn userform wil testen heen en weer switch is dat irritant als er opeens iets anders opstart.
 
Ok. In de tab Ontwikkelaars kan je aan de linkerkant ook op Visual Basic klikken, dan ben je er ook.
Ook kan je denk ik in die HP wel instellen of de functietoetsen F1 t/m F12 wel of niet met de Fn toets moeten worden geactiveerd.
 
Laatst bewerkt:
Hi Edmoor het werkt niet, ik heb jouw code onder een knop gezet in de userform.

Code:
Private Sub CommandButton7_Click()
SendKeys ("%{F11}")
End Sub
 
Interessante pagina, ik wist niet dat je dat ook kon uitzetten. Maar dan ben ik wel mijn action keys kwijt en die gebruik ik ook best wel vaak. In ieder geval bedankt voor de info.
 
Dit heeft alleen betrekking op de werking van de F1 t/m F12 keys.
Als je de action keys disabled behoud je de standaard actions maar hoef je de Fn key niet meer te gebruiken voor de F1 t/m F12 toetsen. Dat begrijp ik er uit.

Testje:
Hou ook eens de Fn toets ingedrukt terwijl de klikt op de knop met dit er achter:
Code:
Private Sub CommandButton7_Click()
    SendKeys ("%{F11}")
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook deze eens proberen:
Code:
Private Sub CommandButton7_Click()
    Application.VBE.MainWindow.Visible = True
End Sub
Voorwaarde is wel dat bij het vertrouwenscentrum een vinkje moet worden gezet bij: Toegang tot het objectmodel van het VBA-project vertrouwen.
 
Werkt hier goed :)
 
Het is natuurijk wel de bedoeling dat je de macro start vanuit de Excel UI (i.c. het werkblad):

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Application.SendKeys "%{F11}"
  Cancel = True
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan