Ik wil een nieuwe Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killinspree

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Berichten
111
Beste allemaal :),

Ik zit te denken om een nieuwe videokaart aan te schaffen.
Maar wil natuurlijk niet van een koude kermis thuiskomen en gewoon lekker mijn nieuwe videokaart in mijn kast stoppen en dan moet hij het ook gewoon doen :).

Kunnen jullie mij helpen waar ik op moet letten? Dus niet dat ik dan weer een nieuw kabeltje o.i.d. nodig ga hebben.

Bedankt alvast!!
 
Van een aankomend beheerder mogen we toch wel iets verwachten. Hint! Aan het woord "kast" moet ik zelf maar de conclusie verbinden dat het om pc gaat en niet een laptop. Maar hebben we het dan over een Tower, Midi tower, Desktop, SFF?

Huiswerk voor jou. Bedenk zelf nog eens welke vragen wij hier zoal zouden kunnen hebben en voeg ze dan hier toe.
 
Van een aankomend beheerder mogen we toch wel iets verwachten. Hint! Aan het woord "kast" moet ik zelf maar de conclusie verbinden dat het om pc gaat en niet een laptop. Maar hebben we het dan over een Tower, Midi tower, Desktop, SFF?

Huiswerk voor jou. Bedenk zelf nog eens welke vragen wij hier zoal zouden kunnen hebben en voeg ze dan hier toe.

Hehe uiteraard,

Ik heb een (verwacht ik Midi tower: http://content.hwigroup.net/images/old/reviews/000371-02.jpg)
Daarin zit momenteel een ASRock K10N78D AM2+/AM3 (moederbord) http://www.citilink.ru/_catalog_images/540934_v02_b.jpg

Momenteel zit er een wat verouderde ATI Radeon HD 4300/4500 Series (Sapphire/PCPartner) videokaart (DDR2) in en dat is een PCI.
Ik héb eventuele PCI-e sloten maar dat vind ik eng want daar heb ik geen ervaring mee:p

Dan heb ik nog een AMD Phenom X4 9150e Processor die op zo'n 1800 MHZ draait

Verder run ik momenteel Windows 7.

Nog andere dingen nodig?

Met voorbaat dank, :)
 
wat wil je er mee gaan doen? gamen? zo ja, wat wil je dan voor games spelen?
 
wat wil je er mee gaan doen? gamen? zo ja, wat wil je dan voor games spelen?
Zeker gamen ^^,

Met name FPS of Racegames o.i.d. iets wat snel gaat :p
Ik weet dat ik sowieso een nieuwe processor moet gaan kopen om alsnog betere games te gaan spelen (toch??)
 
Je vroeg waar je opletten bij een goede game video kaart moet ?? :D hier geef ik je aan wat je ev. inderdaad opletten moet als je echt goede video kaart voor gammen kopen wil,
op basis van die gegevens je kan ook zelf dan snuffelen door verschillende keuzes dat je ook overal vinden zelf kan ...
===============
Een goede game-videokaart als ik jou was zal moeten alle volgende eigenschappen hebben :

1) - Geheugen ongv. minimuum 3/4 GB
2) - DirectX versie 11.1
3) - Aantal pins 6 pins, 8 pins
4) - Actieve koeling ( 2X ! ) ..
5) - SLI ( voor ev. merdere kaarten aan te sluiten ? )
6) - Display Port DVI en ook HDMI
7) - OpenGL versie 4.3
8) - PhysX ( voor realistische beeld enz .. )
9) - CUDA ondersteuning
10)- Full HD
11) - Shader model versie 5.0 ( ! )
12) - 3D Vision ( GPU ! ) ..
13) - PCI-Express
14) - Processorkloksnelheid hoe hooger hoe beter !

>> - enz..enz. hoop ik dat ik iets niet vergeten heb ..:D
 
Laatst bewerkt:
@royonix
Videokaarten met 3 of 4 gb ram zijn vaak erg duur en 2 gb is genoeg als je niet op 3 schermen gaat gamen.
 
:) Killinspree zegt helemaal niets over een of ander prijs, hij vroeg alleen maar waar hij opletten moet bij aanschaf van een goede game video-kaart :D ;)
 
Tof jongens al jullie reacties,
Waar ik vooral op doelde is dat ik niet een ondergeschikte kast/ mobo/ voeding heb om ineens (bij wijze van spreke) een monsterkaart te halen
qua specs wou ik later gaan uitzoeken maar alvast bedankt!! scheelt me een hoop research ;)

Ik heb qua voeding volgens mij een 400 Watt zal straks eens beter kijken :p wat voor cijfers qua voeding heb je nodig.

En als 2 gb genoeg om wel gewoon mooi genoeg resultaat te krijgen?
 
2 gb is meer dan genoeg als je op 1 scherm gaat gamen. En een 400 watt voeding is jammer genoeg niet sterk genoeg voor een echte game kaart.
 
Dus nog steeds is niet duidelijk wat je wil, oof wat je zal willen of wat je zelfs voor een video-kaart kopen wil enz.. ( merk ik dat je ook commentaar gelijk verandert hebt ! :D ) zeker schrok je van al die gegevens ?

je vroeg duidelijk waar ik opletten bij een aankoop van een game-videokaart opletten moet natuurlijk prijs heb je niet genoemd, je noemde nergens jouw budget !,
en je heb niets gezegd over binnen welke budget dat moet zijn enz..
en ik gaf je aantal gegevens waar je inderdaad opletten moet ( als je gammer bent ?? :( ? ) bij zoiets, enigste dat ik vergat is ook die voeding,
kies maar nooit voor goede en echte game-video-kaart en ook een goede game-systeem een voeding onder de 600 watt ! :D
 
Laatst bewerkt:
Je vroeg waar je opletten bij een goede game video kaart moet ?? :D hier geef ik je aan wat je ev. inderdaad opletten moet als je echt goede video kaart voor gammen kopen wil,
op basis van die gegevens je kan ook zelf dan snuffelen door verschillende keuzes dat je ook overal vinden zelf kan ...
===============
Een goede game-videokaart als ik jou was zal moeten alle volgende eigenschappen hebben :

1) - Geheugen ongv. minimuum 3/4 GB
2) - DirectX versie 11.1
3) - Aantal pins 6 pins, 8 pins
4) - Actieve koeling ( 2X ! ) ..
5) - SLI ( voor ev. merdere kaarten aan te sluiten ? )
6) - Display Port DVI en ook HDMI
7) - OpenGL versie 4.3
8) - PhysX ( voor realistische beeld enz .. )
9) - CUDA ondersteuning
10)- Full HD
11) - Shader model versie 5.0 ( ! )
12) - 3D Vision ( GPU ! ) ..
13) - PCI-Express
14) - Processorkloksnelheid hoe hooger hoe beter !

>> - enz..enz. hoop ik dat ik iets niet vergeten heb ..:D

met dat lijstje sluit je bijvoorbaad al AMD kaartjes uit beetje overbodig dus dat Physx en CUDA ondersteuning...
gamen kan namelijk prima met AMD R9 en R7 serie gpu's
 
Ik heb eerlijk verteld waar hij opletten moet als hij echte PC games spelen wil of echte PC Video-Kaart hebben en natuurlijk het hoef dat niet zo zijn, die kan op jouw manier ook ;):thumb:

P.S. Ik zelf hoef helemaal geen enkel V.Kaart zonder goede OpenGL en Physx en CUDA ondersteuning voor mijn systemen :D
 
ja en die twee dingen moet hij niet opletten...

Cuda ondersteuning en OpenGL is iets voor mensen die renderen niet gamen
waar ts op moet letten zijn benchmarks en prijs prestatie verhoudingen bij het spelen van games

Physx word weinig gebruikt en als het gebruikt word en je kaart ondersteunt het niet dan word dit gedaan door de cpu dus ook dat is niet echt perse nodig
 
Oke oke,

Ehm even wat specefieker dan misschien :p

* Hoe kan ik er achter komen hoeveel Pins mijn PCI slot heeft?
* Op mijn voeding staat Output: 400 W en daarachter nog allemaal getalletjes en plusjes en minnetjes, moet ik daar ook op letten? of is alleen die 400 Watt belangrijk.
* Ligt er een verband tussen mijn Processor snelheid en mijn nieuwe videokaart (Momenteel run ik Quadcore 1800Ghz (terwijl ik bij System Requirements Lab iets van "calculated in process 3,nogwat Ghz staat :s Ik dacht altijd dat ik max 1800Ghz draaide maar word dat verdubbelt o.i.d.? (ik clock niks over... Ben ik echt te scheiterig voor xd)

Betreft mijn videokaart nu;
Of your Video Card
You Have
Video RAM 2.2 GB
3D Yes
Hardware T&L Yes
Pixel Shader version 4.1
Vertex Shader version 4.1

Deze heeft ook 2 Gig maar ben zeker niet tevreden over de kwaliteit (hapert heel erg als ik in-game zit e.d./ kan graphics alleen maar op medium zetten e.d.)

Edit: Kreeg toch te vaak negatief commentaar op mn onderschrift, Therefore is dat ik al jaren niet meer op die school zit :p
 
als je games zoals bf4 en degelijke race games wilt spelen zul je idd ook een cpu upgrade uit voeren
je kan bijvoorbeeld 2de hands een phenom II X4 960 serie cpu aanschaffen voor dat bord en kan je er weer een tijde mee vooruit

verder zul je voor een pci-e kaartje moeten gaan wil je kunnen gamen
pci is te traag en zijn dus geen gamekaartjes voor

verder verteld Video geheugen helemaal niets over of de videokaart games kan spelen
waar je dus op moet letten zijn benchmarks van websites zoals Tomshardware of HardwareInfo


verder is het ook handig om een budget te noemen kunnen wij wat gerichter advies geven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan