Imac A1224

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schijf verwisseld ,maar nu als ik de computer opstart, krijg om de paar seconden een signaal uit de luidsprekers ,wat heb ik verkeerd gedaan??.
 
Zoek dat voor jouw model op, vaak is het iets als dit:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202768
[FONT=&quot]Om de 5 seconden één pieptoon[/FONT]
[FONT=&quot]De Mac detecteert geen geheugen (RAM). Als u onlangs geheugen hebt toegevoegd of vervangen, controleert u of het correct is geïnstalleerd.[/FONT]
Is er per ongeluk een RAM reepje los getikt?
 
Laatst bewerkt:
Of een kabeltje vergeten of niet helemaal goed terug geplaatst.
Controle als er leds branden op het moederbord?
 
Er bestaat een truc die ik al een paar keer uitgevoerd heb. Mag het hier niet posten.
Die "truc" staat als sinds 2011 gewoon op het officiële Apple forum....door iemand geplaatst die zich als een Texians uitgeeft... Een publieke "truc' dus....
Tis bijna het zelfde antwoord als ik gaf bij #12 maar dan om een nieuwe account na een herstart geforceerd te aan te kunnen maken, insiders weten wel hoe dat moet. Daarom heb ik bij #12 er voor gekozen om het alleen voor een bestaande gebruiker een link met de oplossing weer te geven .
Assuming that my account name was john, I’d type the following:
Code:
[COLOR=#333333][I]passwd john[/I][/COLOR]
Wel bizar dat zo'n Apple systeem zo makkelijk over te nemen valt. ik heb op bijv een A1333 meen ik zo uit mijn hoofd, zo en nieuwe user met admin rechten aan kunnen forceren. Na de herstart krijg je de setup waar je die nieuwe gebruiker met wachtwoord zelf kunt opgeven. Als je dan kiest om het zonder Icloud te doen, kan ik voor de kringloop de reeds aanwezig gebruikers zo verwijderen en de fabrieksinstellingen weer oproepen.
Maar kwade lieden kunnen ook ander zaken doen en dat ligt al jaren op straat.. .op het officiële Apple forum.
Ik heb nog geen nieuwere systemen onderhanden gehad, dus mogelijk kan het later niet meer.

Bij Windows zat er in eerder ook een flink lek, als je bij de opstart voor andere manieren van scherm en zo wilde gebruiken kon je ook toegang krijgen tot de admin command line en daar een eigen admin account toegang krijgen, buiten de gewone admins via de normale login om. Er kwam dus echt een toegankelijke admin bij, na de herstart, op het normale Windows login scherm. Die methode is dicht getimmerd zover ik me herinner.
Er is overal wel wat... maar beide cases laten toch wel zien dat er flinke blinde vlekken iig waren in dit soort beveiligingen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan