Image Win10 op externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Berichten
1.110
Ik wil een systeem back up op een externe harde schijf zetten. Op deze harde schijf staat ook andere data. Mijn vragen: Blijft deze data behouden en zo ja hoe herken ik dan later de gemaakte backup?
 
Hoi,
Een systeem back-up is geen image, het verschil is dat een image een exacte kopie van je HDD maakt (sector voor sector) zodat je een besturingssysteem in zijn geheel kunt terugzetten en opstarten (bootsector en MBR worden meegenomen).
Een systeem back-up slaat de belangrijkste instellingen en data v.e. systeem op en is minder effectief als je problemen krijgt, je hebt dan slechts wat data (foto's, video's, mailinstellingen etc. gered).
Een image kun je op een nieuwe schijf terugplaatsen mocht je huidige schijf crashen.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank. Maar mijn vraag blijft dus open? Kan ik een image op een externe harde schijf zetten waarop ook andere dat staat en blijft deze data behouden? Hoe vind ik de image terug?
 
De vraag blijft gewoon open, we sluiten niet zomaar vragen.
Ik kan de vraag wel verplaatsen voor je (Backup/Images) waar je wellicht meer respons krijgt.
 
Sorry voor late reactie. Ik bedoelde met open onbeantwoord. Dus graag verplaatsen naar de door jou genoemde sectie. Bedankt.
 
Helaas nog niet duidelijk:
Als ik een back up maak van de C-partitie en deze op een externe harde schijf zet blijft dan de data die op deze schif staat behouden of wordt deze overschreven??
 
Ik zou dan een aparte map of een aparte partitie maken voor die back-up op die schijf.
Zelf heb ik een aparte partitie aangemaakt voor de back-up's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan