in invoerveld alleen getallen invoeren die code zijn voor tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayolyn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Berichten
2
Hallo.
Misschien heb ik niet goed gekeken maar ik kon mijn vraag niet vinden.
Ik heb wel met SPSS gewerkt en niet met ACCESS 2007. Heb database gemaakt voor mijn onderzoek maar wil graag weten hoe ik in plaats van keuze mogelijkheden getallen kan invullen die code zijn voor tekst.
Zoiets als 1= blauw en 2= rood bijvoorbeeld.

Weet iemand hoe dit moet?
Grtz Marjolijn
 
Daar kun je een keuzelijst met invoervak voor maken in je tabel. Het makkelijkst is dat als je een veld toevoegt en de Wizard Opzoeklijst als type selecteert. Dan start (je raadt het al) een wizard, waarmee je de lijst kan maken. Kies dan 2 kolommen, en voer in kolom 1 de waarden in, en in kolom 2 de omschrijving.
 
Ha heel erg bedankt voor de hulp. Het is inmiddels gelukt.
Heb wel nog een vraagje...
In de 2007 access versie wordt een automatisch invulformulier gemaakt. Dat is heel handig voor mij. Maar als ik daarin nu iets wil aanpassen hoe gaat dat?
Ik wil namelijk het liefst in het invulformulier krijgen;
Indien antwoord op de bijv de vraag; heeft u een auto? Ja is dat er dan een nieuwe invulhokje tevoorschijn komt met bijv de vraag kenteken of kleur.
Als dit niet mogelijk is dan hoop ik met bijv de vraag; Is er een operatie verricht?
Indien antwoord nee dat de volgende vragen hieromtrent bij een Nee automatisch leeg of negatief blijven (zoals datum ingreep, welke ingreep)

Kan dit of kan ik dit zelf aanpassen?

Gr Marjolijn
 
Automatisch gemaakte formulieren hebben minstens één nadeel: er zit weinig automatisch in. Dat zul je allemaal zelf moeten bouwen. Uiteraard kan dat, maar zonder kennis van VBA wordt het wel heel lastig. In jouw geval lijk je een vragen formulier te willen hebben waarbij velden/vragen verschijnen a.d.h.v. eerdere antwoorden. Om de vraag letterlijk te beantwoorden: als je een formulier opent in de Ontwerpmodus, kun je aanpassen wat je wilt. Ook de standaard formulieren die Access voor je maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan